Tiwanaku - Reisverslag uit Tiwanaku, Bolivia van Ruby - WaarBenJij.nu Tiwanaku - Reisverslag uit Tiwanaku, Bolivia van Ruby - WaarBenJij.nu

Tiwanaku

Blijf op de hoogte en volg Ruby

12 September 2014 | Bolivia, Tiwanaku

Buenas noches mi amigos en Hollandia ;)

Dus nog steeds geen foto's geupload, sorry! Maar we waren te druk met beter worden en tours boeken
Het ziek zijn was na 2 dagen wel redelijk over en toen zijn we dus in een restaurantje gaan zitten met wen versgeperste vruchtensap (jummieeeee) en een reisgids over Bolivia van Brad. Na heeeeel wat googlen en reisbureaus lastig vallen hadden we dan eindelijk een plan dat binnen ons budget viel.

We boekten een dagtour naar Tiwanaku waar we dus vandaag naartoe zijn gegaan. Ik vond het echt geweldig! Maarja ik als geschiedenis fannaat ben al snel blij. Brad vond vooral de omliggende bergen en het feit dat we de stad uit waren fijn haha. Oftewel: niks aan.

De tourgids was super enthousiast en vertelde heel leuk in zowel Spaans als Engels over de Tiwanaku stam dat kinderen van de zon betekent. Het was een ver ontwikkelde stam met irrigatiesystemen, enorme standbeelden, een kaleder en zowel gemummificeerde (wijzen, priesters en gouveneurs) om kennis door te geven. Ook was er een enorme "tentoonstelling" onder in de tempel met hoofden van belangrijke figuren waar ook twee hoofden van Aliens bij zaten. De tourgids vertelde dat er veel gerefereerd wordt naar Aliens in de "geschriften" van de Tiwanaku. Interessant!

Vervolgens kregen we een drie gangen lunch met: llama vlees!
Misschien wel de llama die ik weg zag rennen bij de tempel...
Maar t smaakte heerlijk haha
When in Rome...

Nu in een English Pub nadat we de Death Road voor morgen hebben geboekt: van 4700 meter hoogte naar 1700 meter mountainbiken... Ik heb er zin innnn!!

Tot de volgende keer ;)

• 12 September 2014 - 13:58

Tessie:

Hi!!!

Fijn/leuk om weer wat van je te horen/lezen :)! Persoonlijk vond ik Tiwanaku ook heel gaaf en het zal dus idd wel iets te maken hebben met van geschiedenis houden of niet... Ik denk dat ik precies hetzelfde 3 gangenmenu als jou op heb... :)

Geniet van de death road! Hoorde er gave verhalen over en je krijgt in iedergeval een t-shirt .. haha misschien wel je eerste souvenier.... :)