Salta en de Iguazu watervallen!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu Salta en de Iguazu watervallen!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu

Salta en de Iguazu watervallen!!

Blijf op de hoogte en volg Ruby

10 Oktober 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hoi iedereen,

Net terug van de ge-wel-di-ge Iguazu watervallen!!
Maar voordat ik jullie daar lekker jaloers over ga maken eerst even over Salta.

Vanuit Tupiza hebben we 4/10 de bus naar de Argentijnse grens gepakt (stadje alweer vergeten) en na een uur in de rij staan hadden we dan onze Argentijnse visa!
Vervolgens dankzij een Frans stel naar de juiste bushalte gewezen (blijkbaar waren er meer dan ons verteld was)
En na weer wat langer wachtten in de bus maar Salta.
Zoals gewoonlijk viel Brad weer meteen in slaap (ongelofelijk...die slaapt echt overal) maar ik genoot van t prachtige uitzicht wat van een woestijn achtige naar een rotsachtige omgeving over ging die heel veel weg had van de mooie foto's die ik bij tante Leny langs heb zien komen uit de VS! Oranje achtige rotsen, cactussen...geen idee dat Argentinië dat had!
Heerlijk met een muziekje op genoten en na een tijdje mn Spaanse Harry Potter erbij gepakt en aan t vertalen/studeren gegaan. Helpt echt goed! De zinsopbouw e.d. gaat echt vooruit :)

In Salta ingecheckt na heerlijk relaxed van de bushalte naar t hostel te hebben geslenterd. De volgende dag werd ons gevraagd of wij de paardrijtour hadden geboekt, haha nee maar klinkt goed! Jammer genoeg maar een dag om Salta te zien dus geen paardrijtour maar een middag door de stad wandelen, lunchen met heerlijke veggie empanadas en tickets naar Puerto Iguazu geboekt voor de volgende dag. Die avond met James (jongen uit Engeland) hapje gaan eten. Brad en ik vonden een Paella voor 2/3 personen op de kaart dus die in alle onwetendheid besteld.... Meeeeeeeega pan met Paella (overheerlijk) wordt naast ons neer gezet op een extra tafel hahahaha. Dus wij aan James proberen wat Paella kwijt te raken maar deze had een mega grote homp vlees zonder groenten of aardappelen en zat al bomvol. Dus meegenomen als lunch!
Super gezellig avondje :)

Volgende dag de kerk bezocht en "de heuvel" b
Beklommen met uitzicht over Salta (de stad is in een vallei gebouwd)
En dus 24 uur in de bus naar Puerto Iguazu.
Klinkt heel erg lang maar we hadden cama bussen wat betekent dat je een op een stoel zit daar gemakkelijk twee personen in konden zitten en die je helemaal uit kan klappen als een bed. Relaxed! Zelfs ontbijt en avondeten (broodjes...) en cola aangeboden dus wat wil je nog meer!

Twee dagen geleden in Puerto Iguazu aangekomen, ingechecked, met wat mensen van thuis gechat en de volgende dag (vandaag) vroeg op om naar de Iguazu falls te gaan!!!
Ik had er niet zo'n goed beeld/idee van hoe en wat er zou komen maar t was geweldig!
Een speedboot tour gedaan waarbij je helemaal doorweekt de speedboot weer uit komt ;) en een kano tour waarbij je heerlijk rustig over de bovenliggende rivier vaart (en daar mn eerste "wilde" schildpad gezieeeen!!)
Natuurlijk super veel foto's gemaakt van de watervallen waar je "onderlangs" kon wandelen en bovenop en als laatste nog 2,5 uur door de bossen gelopen en prachtig gekleurde vlinders gezien en een hele hoop hagedissen.

Kortom: geweldig dagje!

Morgen naar Buenos Aires en daar hopelijk de oversteek naar Uruguay maken en een paar daagjes meepakken :)

Hoop dat alles goed gaat thuis en dat de regen nog even weg blijft (zag op facebook al dat verschillende mensen verkouden of ziek waren)
Veel sinaasappels eten ;)

Dikke knuffel uit Argentinie!

• 10 Oktober 2014 - 08:15

Martijn:

hoiiiiii piepeloiiii,

Klinkt allemaal weer veel te gezellig, te leuk en te spannend!

Lekkker genieten!

XxX

• 10 Oktober 2014 - 09:17

Els:

Heeyyyy, fijn weer iets van je lezen, het is volop genieten voor je, hartstikke leuk.
    Mis je wel. Tot gauw. Els, xxx