Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn

Blijf op de hoogte en volg Ruby

16 Oktober 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola!!

Alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verslag maar dat krijg je als je zo druk bent met reizen en mooie dingen zien ;)

Ik geloof dat ik bij de Iguazu watervallen was gebleven dus vandaaruit verder:

De avond dat we terugkwamen van de geweldige watervallen zijn we wat gaan eten in een thais restaurant (blijkbaar hebben ze die ook in Zuid Amerika) en hebben we daarna bustickets geboekt naar Buenos Aires. De volgende dag dus een hele dag in de bus (van 13;00 tot 8:00 de volgende dag) maar zo onderhand zijn we daar al wel aan gewend. T zijn ook belachelijke afstanden die we afleggen eigenlijk...Maarja, 6 weken in totaal om het 7ste grootste land ter wererld te zien (dit is niet correct Nederlands maar wist niet hoe ik dit anders moest typen haha)

In het Engels; its the 7th biggest country in the world... misschien moet ik mn blog maar in het Engels gaan doen hihi

enfin.... ingechekt in The Ritz Hotel hahaha...Buenos Aires was tot ongeveer 10 jaar geleden een super rijke stad maar vervolgens is de economie rap achteruit gegaan en dus The Ritz bankroet. Nu zit er een hostel in. Brad had geboekt voor de dag daarvoor (logische vergissing want toen zaten we natuurlijk in de nachtbus) dus onze reservering was vervallen omdat we niet op waren komen dagen. en ze hadden enkel nog een prive kamer over. Hoeveel deze dan was? Met een kortingskaart die we nog hadden kwam het neer op 8 euro pp per nacht...nog goedkoper dan onze dorm zou zijn geweest haha!
Dus wij in een mega kamer voor onszelf met badkamer, relaaaaaxed!

(alsnog) voor mijn verjaardag een tangoshow gekregen van Brad die we meteen hebben geboekt voor die avond en daarna met de free city tour mee gegaan waar een super enthousiaste Adam (nee dit klinkt niet erg Argentijns maar hij woont al zn hele leven in Buenos Aires) met heel veel liefde voor zn stad vertelde over de geschiedenis en interessante algemene feiten. Heerlijk!

Na de city tour dus de tango show gedaan. Live muziek; accordeonist, pianist en bassist. Een danspaar die prachtig aan het dansen waren en een zanger die tussendoor kwam zingen en die ik niet erg leuk vond aangezien hij steeds mensen in het publiek belachelijk aan het maken was (mijn Spaans is niet geweldig maar dat is makkelijk te herkennen)
Maar misschien hoorde dit bij de act en heb ik dit als buitenstaander niet goed begerepen?

Tweede dag verder rondgestruind door de stad. We wilden nog (oke...ik wilde nog) heeeeel graag naar La Boca maar hoorden zo veel verhalen van mensen die daar overvallen werden met pistolen en messen (het is nou eenmaal de armste wijk van Buenos Aires en door alle super gekleurde huizen komen daar heel veel toeristen die een makkelijke prooi zijn) dat we dat toch maar niet gedaan hebben en in plaats daarvan heb ik een Argentijnse wisky geprobeerd terwijl Brad een Argentijns biertje probeerde. Ohja...in Argentinie krijg je niet gewoon een 250 of 300 cl biertje....je krijgt meteen een liter. Deze hoor je natuurlijk te delen met vrienden maarja, als je die niet hebt dan moet je hem dus helemaal alleen op drinken (wat Brad heel erg vervelend vond ;) )

Na Buenos Aires dus de zoveelste nachtbus naar Puerto Madryn gepakt waar de perfecte plaats is om walvissen te spotten!!
Het schiereiland Valdes ligt op ongeveer 70 km afstand en vanaf het schiereiland (dat een en al beschermd natuurgebied is, geweldig!!!) kun je de walvissen zo vanaf het strand zien. Omdat het schiereiland helemaal beschermd is zijn er nog heeeeel veel meer dieren. We hebben gezien;

pinguins, zeehonden, zeeleeuwen, een gordeldier, guanacos (familie van de lama) en Maras (knaagdieren)

en een heleboel schapen... maar die hebben we in Nederland ook

Een speedboot genomen over het water naar de walvissen waar de walvissen gewoon onderdoor je bootje zwemmen. Soms zo dichtbij dat je ze bijna aan zou kunnen raken. WAUW!!
Ik vond het super bijzonder, heeeel speciaal om meegemaakt te hebben.
Zelfs een witte walvis gezien. Was nog een kleintje maar blijkbaar worden 1 op de 3 walvissen wit geboren.

Na deze geweldige dag in het hostel een salade in elkaar geflanst en digitaal monopoly gespeeld op Brad zn iphone. Voor diegene die er aan twijfelden; ik heb natuurlijk gewonnen ;)

Zo nu zijn jullie weer een beetje up to date
Vandaag een chill dagje (hopelijk nog een keertje naar de walvissen) en morgen heel de dag in de bus naar El Chalten waar we een van de grootste gletsjers ter wereld gaan bekijken

Hoop dat het in Nederland nog geen gletsjer weer is maar dat het zonnetje nog gewoon lekker schijnt (al is dat waarschijnlijk niet het geval)
Geen idee hoe het internet zo ver zuid in de wereld is maar als ik kan geef ik jullie weer een update

Groetjes uit Argentinie!!
...Ook aan Maxima die hier super beroemd en bekend is omdat ze Nederland als nieuwe provincie van Argentinie heeft gemaakt hihi!

• 16 Oktober 2014 - 14:51

Martijn Walhout:

heeej lekkerding!,

Klinkt weer helemaal te gek allemaal. Het belangrijkte wat ik eriutbheb geoikt is dat je hebt gewonnen met monopoly XD

En super leuk kaartje gehad! Dankjewel!

En veel plezier nog! (Ja nog meer ;))

Xxx

• 16 Oktober 2014 - 22:05

Tessie:

Hi Ruby!

Altijd fijn/leuk je verhalen te lezen, zo super! Lekker blijven genieten meis!

Heel veel liefs en een dikke kus en knuffel!!