El chalten - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu El chalten - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van Ruby - WaarBenJij.nu

El chalten

Blijf op de hoogte en volg Ruby

06 November 2014 | Argentinië, El Bolsón

Hola gente en Hollanda!

Nieuwe update aangezien ik alweer heel wat heb beleefd en nieuwe foto's heb geupload.

Volgens mij was ik gebleven bij Torres del Paine waar we de W-track hebben gelopen.
Na Torres del Paine hebben we de bus terug naar el Calafate gepakt om daar 4 uur te wachtten op de bus naar el Chalten. Eenmaal in Chalten (de busreis was trouwens ongelofelijk mooi!!) was het al pikkedonker dus de volgende dag toen we wakker werden en ontdekten dat we aan de voet van een berg(keten) sliepen waren we erg verrast en onder de indruk.

Helaas waren de 2 dagen daarna alleen maar sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw dus er op uit trekken om de bergen in te gaan was niet echt een optie. Heel erg vervelend want dat betekende dat we twee dagen in het wafelrestaurant aan de overkant moesten doorbrengen met warme chocolademelk en met chocolade/fruit/ijs en slagroom belegde wafels ... Bah!

Na die twee dagen onze wafels er weer af gelopen door een wandeling van 7 uur door de bergen te maken naar een gletsjer en een prachtig meer. Maar de hele wandeling was bijzonder mooi! Op de terugweg was zelfs bijna alle sneeuw gesmolten en zagen we hoe mooi groen het eigenlijk was.
De 2 dagen daarna twee kleine wandelingen gemaakt door de vallei naar een waterval aangezien Brad nu degene was die geblesseerd was (last van zn knie en binnenbeen)
Maar wederom prachtig!

Toen de bus gepakt naar el Bolson die 25 uur zou duren... We hadden van een Australisch stel gehoord dat daar een super bed en breakfast was met hele lieve eigenaren en helemaal niet duur omdat het buiten het dorp, bijna in het bos, was. Top!!
Wij dus geboekt en een email dat ze ons zouden komen ophalen van het busstation. Maar ongeveer een half uur voor we in el Bolson zouden aankomen viel er een stuk van de onderkant van de bus naar beneden...
En we konden dus niet meer rijden.

Heb je de bussen in Bolivia overleefd, gebeurt er dit haha!

Maar na een half uur hoorden we iemand de bus in komen die vroeg waar Brad en Ruby waren. De mensen van het bed en breakfast hadden gehoord dat de bus "gestrand" was en hadden 30 kilometer gereden om ons op te halen. Zelfs zonder ons er geld voor te vragen oid. Super lief!!

De volgende dag konden we meerijden naar het dorp waar ze ons lieten zien waar de bank was, supermarkt en het informatiecentrum met kaarten voor de wandelingen.
Na alle info en wat geld te hebben gehaald liepen we naar een uitkijkpunt. Onderweg kwamen we een zwarte straathond tegen (lopen overal maar deze begroette ons wel heel erg enthousiast) die ons vervolgens volgde...zelfs eigenlijk vooruitging naar het uitkijkpunt. Moet vaker touristen tegen gekomen zijn die een heuvel willen beklimmen. We hebben hem John genoemd. Vernoemd naar John Snow die de muur verdedigt tegen de white Walkers (alleen grappig voor mensen die Game of Thrones kijken)
Eenmaal terug in het centrum, waar John ons ook naartoe bracht, wat ham in de supermarkt gekocht voor hem en vervolgens wilde Brad (ik natuuuuurlijk niet) naar de lokale brouwerij die bekend stond om zn frambozen bier. Lekker!

De volgende dag een hike gedaan van Wharton naar ongeveer halverwege de berg (weet de naam niet meer) waar we werden ontvangen door een super vriendelijke man die zn mate (soort thee die je door een speciaal rietje drinkt) met ons deelde en vervolgens ook zijn zelfgebrouwen bier wat heeeeerlijk was!! Misschien was t zo lekker omdat we 20 km hadden gelopen maar toch ;)

De volgende dag terug, eerst nog even naar het uitkijkpunt over de vallei in de bergen. Terug langs al het groen en bizar blauwe rivier en in Wharton gevraagd aan de barman of ie Matttias van het bed en breakfast wilde bellen om ons op te halen aangezien de bus alleen op dinsdag en donderdag reed.

Vandaag beetje gerelaxed en buskaartjes naar Bariloche gekocht waar we morgen naartoe gaan

Nou dat was wel weer een update waar jullie even mee vooruit kunnen toch?
Oh en iedereen bedankt voor de reacties, super leuk om te lezen!

Grande abrazo! (Grote knuffel)

Uit Argentinie ;)

• 07 November 2014 - 08:29

Martijn:

heeeejjjj sexy,

Ik wilde eerst iets zeggen over Brad z'n blessure...ma dat doe ik ma niet, of toch wel ;)

Fijn dat je nog steeds geniet en alles met volle teugen, zoals alleen Ruby dat kan geniet van wat deze reis je allemaal laat meemaken.

De foto's zien er prachtig uit en zou willen dat in er ook was! Je vond het natuurlijk verschrikkelijk in dat wafelrestaurant ;) je hebt je lekker ouderwets volgevreten. Ik zie je al zitten ;)

Hier gaat alles super en laatste kleine dingen staan nog op de planning voor het woongedeelte. Ma dat doen we rustig aan, te rustig XD

Je kaartje heeft nog steeds een prominente rol in de woonkamer, iedere keer als ik die kameel/dromedaris zie moet ik aan je denken ;)

Ik mis je en gelukkig ben je weer snel terug!

Enjoy

XXX en XXX voor Brad

• 07 November 2014 - 09:27

Tessie:

Hi wereldreizigster!

Wafels, frambozenbier en zulke kei mooie foto's!!! Argh... Super vet!!!
    En zo leuk om het allemaal weer te lezen. De gedachte... Heb ik de bussen van bolivia overleefd en nu dit is grappig herkenbaar, precies hetzelfde dacht ik toen mijn bus in ecuador stopte....

Geniet er weer van lieve ruby!!

• 07 November 2014 - 14:50

Elly:

dit zal weer een reis zijn om nooit te vergeten. jammer dat het eind in zicht komt, maar plannen maken voor een volgende trip is ook heel leuk. en die zal er vast wel weer komen...
    het wordt alweer aftellen en dat heeft toch ook weer zijn leuke kanten,toch?
    tot gauw xx

• 08 November 2014 - 08:56

Anna:

Oh ik hoop echt dat je miljoen fotos hebt! Het klínkt gewoon al schitterend! En wat leuk om mensen tegen te komen die dan ook nog met zo'n goede tip komen!
    Kan niet wachten tot de life update komt :) dikke kus en de groeten aan brad!

• 09 November 2014 - 17:58

Annemieke:

Ruby!!!!

heerlijke verhaaltjes voor de zondag. Ben echt zo benieuwd naar al die mooie landschappen die je beschrijft.
    Super dat je het nog zo naar je zin hebt. Denk nog niet aan het vertrek en geniet van iedere dag of het de eerste is.

Xxxx Annemieke