Bariloche - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ruby - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ruby - WaarBenJij.nu

Bariloche

Blijf op de hoogte en volg Ruby

13 November 2014 | Chili, Santiago de Chile

Hoi iedereen!

Jaaaaa een hostel waar ze een laptop hebben die ik mag gebruiken met card reader! Wie weet kan ik dus morgen of overmorgen snel nog wat foto{s uploaden voor ik naar huis kom....en anders moeten jullie maar gewoon langs komen voor een kopje mate en een Zuid Amerikaanse foto slide show ;)

Enfin! Gisteren aangekomen in Chili waar we vanuit Bariloche de bus naar hebben gepakt...oh maar ik heb nog helemaal niks geschreven over Bariloche volgens mij.
Bariloche is prachtig!! stadje tjokvol chocolaterieen en kleine "home breweries" waar ze dus zelfgebrouwen bier verkopen, hmmmm.
We verbleven in een hostel waar een super enthousiaste eigenaar in zat maar zijn informatie was vaak wel iets verkeerd.

Zo gingen we de tweede dag (eerste dag beetje door het stadje geslenterd en niets noemenswaardigs gedaan voordat ik commentaar krijg ;) ) naar een festival wat volgens Ruben (de eigenaar dus) super makkelijk te vinden was en waar verschillende bandjes speelden.
Wij de bus gepakt die volgens hem naar het festival ging maar gelukkig van te voren gevraagd in een winkel of we ook buskaartjes konden kopen. Hij had ons namelijk een soort ov chipkaart gegeven maar die kon je voor deze lijn bus helemaal niet gebruiken... dus wij onze kaartjes aan de bus chauffeur gegeven en met een Canadees stel gekletst dat achter ons zat. Zij hadden een kaart met de route die uitgetekend was door een mevrouw van het informatie centrum en dus stapten we met zn vieren uit op de plaats die zij had aangegeven. Niks te zien, geen andere mensen die uitstapten. Ruben had tegen ons gezegd dat we de bus naar het volgende dorp moesten nemen dus dachten we, lopen we gewoon richting het volgende dorp en moeten we toch snel iets van borden zien of andere mensen. ... Niks! Uiteindelijk ben ik een pizza restaurant ingelopen en in mijn beste Spaans uitgelegd dat we een festival zochten dat hier ergens in de buurt moest zijn. De jongen wist precies waar ik het over had en we waren niet eens zo gek ver weg van het festival. Twee lange straten verder kwamen we dus eindelijk bij het festival terrein aan. Kaartjes gekocht en een plekje voor het podium in het gras gezocht. Heerlijk zonnetje dus wat dat betreft niets te klagen. Maar in plaats van bandjes waren er groepen aan het dansen. Volksdansen uit Europa (ja dat is echt waarvoor je naar Zuid Amerika reist natuurlijk...om de klompendans te zien) Op zich leuk maar niet wat was verteld. In het programma gekeken en het zou heel de dag een beetje dat thema zijn tot half 9 s avonds. Dan zou er een beatle - band komen. Leuk...maar het was nog maar 2 uur s middags. Na een paella en een biertje hadden we het wel weer gezien en dus terug naar Bariloche. Gelukkig was er een troost, Ruben had voor ons Game of Thrones gedownload en dus heerlijk op de bank gehangen en ons avondeten gegeten terwijl we de eerste 4 afleveringen van Game of Thrones keken.

De dag daarna een prachtige wandeling gedaan in het nationaal park net buiten Bariloche. (geloof dat het Llao Llao heette)
De wandeling ging na een half uur door het bos stijl omhoog de bergen in waar je op een gegeven moment een prachtig uitzicht had over de meren en bergen die rondom het stadje liggen. WAUW! Helder blauw water, met sneeuw bedekte bergen...t is niet te beschrijven maar zal hopelijk nog wat foto`s plaatsen later op facebook.
Heel wat afgeklommen en gelopen maar na 5 uur weer de bushalte terug gevonden en redelijk moe weer wat Game of Thrones gekeken bij het avondeten.

Onze laatste dag in Bariloche vroeg opgestaan om bustickets e.d. te regelen want rond 12 uur zouden we met Ruben gaan klimmen! Leuk!!
Een paar keer op school gedaan en weet nog dat ik het heel leuk vond maar aangezien er niet echt veel bergen in Nederland zijn om tegenop te klimmen dus nooit meer gedaan. Ruben deed dit echter als hobby en wilde ons wel meenemen als we een papier tekende dat wie er hoe dan ook dood ging, hij niet aansprakelijk was ;)
Wij netjes om 12 uur in het hostel...vertrokken we pas rond half 2 en daarna zeker 15 minuten rondgereden op zoek naar een onderdeel wat hij nog nodig had maar niet kon vinden in z`n spullen. Brad vroeg op een gegeven moment wat hij dan precies zocht en vertelde vervolgens dat hij er twee van in zijn backpack had...
Dus rond een uur 3 eindelijk boven op de berg en twee kleine route`s geklommen. Heel erg leuk en hoe stijler hoe spannender maar ik zat heel goed vast en Ruben was, ondanks zijn organisatie, erg voorzichtig en duidelijk wat betreft de informatie.

Dat zou onze laatste nacht in Argentinie zijn dus dat kon maar een ding betekenen: Parilla!
Voor diegene die op facebook de gril met vlees hebben gezien...dit krijg je dus voorgeschoteld in een parilla. Zo veel vlees en zo lekker (zei de vegetarier) dat je het nooit op krijgt in een avond. Maar dat geeft niet, ze pakken het netjes voor je in en je eet het de volgende dag gewoon als lunch. De parilla die we deze keer bezochten was de lekkerste van allemaal ...allemaal, hebben er maar 3 bezocht maargoed.

Gisteren dus de bus naar Osorno gepakt (net over de grens in Chili) en we dachten daar meteeen door te gaan naar Santiago maar dat ging dus niet. Alle bussen vertrokken pas in de avond. Dus onze spullen bij het busbedrijf gedumpt en door Osorno geslenterd. Het weer was vreselijk vies. Donker en regen ... koud! Dus grootste gedeelte van de dag in het winkelcentrum doorgebracht met stomme spelletjes als wie ben ik (Brad kende repelsteetje niet!?) en donuts eten.

Vanochtend dus in Santiago aangekomen (wij hadden totaal verkeerd begrepen dat de bus om 9 uur s ochtends aankwam en niet om 9 uur s avonds dus werden totaal verrast toen de busschauffeur ons de bus uit schopte (niet letterlijk natuurlijk)
Wilden met de metro maar toen deze eenmaal voorbij kwam was deze zo vreselijk vol dat we er niet eens zonder onze spullen in zouden passen. De tweede metro was net zo stampvol dus we besloten onszelf te verwennen en een taxi te nemen (7 euro met z`n tween...)

Vandaag een tour door de stad gedaan en morgen naar Valparaiso, 2 uur noord van Santiago. Ben benieuwd!

Ik zie jullie snel, nog maar 3 dagen... :(

Tschuuuuus!!