Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Ruby - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Ruby - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Blijf op de hoogte en volg Ruby

27 Oktober 2014 | Chili, Torres del Paine

Hola mi amigos en Hollanda!

Zal je net zien, ben je eindelijk gewend aan dat Spaans, kan je zelfs een redelijk gesprek in gebrekkig Spaans vieren en ben je bezig om Harry Potter in het Spaans te lezen ( al telt dat misschien niet want die heb ik zeker 15x in het Engels gelezen )
Ga je over 3 weken weer naar Nederland!

Maargoed, tot die tijd alsnog een update van mn avonturen aan de andere kant van de wereld:

Alhoewel...ik heb nog geen 10 reacties geteld... ;)

Goed: vier dagen geleden planning gemaakt om de W-hike in Torres del Paine te doen. Mijn eerste hike met alle kampeerspullen en eten voor 4 dagen in mn backpack (die ik ondertussen Louie heb gedoopt)
De volgende dag vroeg de bus genomen en de eerste 23 kilometer gelopen. Daarna de tent opgezet en nog wen uur heen en terug geklomen naar "los Torres"
Prachtig! Google maar voor voorbeelden ;)

Dag twee 26 kilometer gelopen langs een bizar blauw meer en langs besneeuwde zwarte bergen, door bossen en langs het strand (zelfs een stuk over het strand)
Maaaar doordat we anderhalve kilometer over hele ongelijke, rotsige hellingen aan het klauteren waren met ongeveer 15 kilo op mn rug begonnen mijn tenen flink te protesteren (tenen worden steeds samengedrukt in de punt van je schoen wat na anderhalve kilometer voor hele zere tenen zorgt)

Aan het einde van de hike konden mn voeten echt niet meer en toen ik de volgende dag wakker werd en mn voeten nog bijna net zo veel pijn deden, besloot ik om maar wijs te zijn en de laatste dag te skippen en naar de Catamaran te lopen die 3 kilometer verderop naar de bushalte ging.

Het laatste stuk was eigenlijk de mooiste (vond ik) door bos en heide, en langs bergen en meren. Door een gebies met SUPER harde wind!! Ik werd drie keer bijna de bosjes in geblazen hihi

Eenmaal terug in Puerto Natales had ik geen kamer gereserveerd omdat ik de dag daarna pas terug zou komen dus moest ik in een hotel blijven (arme ik :p )
Heeeeeerlijk in bad gelegen en up in het Spaans gekeken

Vandaag Brad opgehaald van de bushalte die wel t laatste stuk had gelopen en vervolgens meedeelde dat het absoluut niet mooier was dan wat we al hadden gezien: mooi!! Ik had dus niks belangrijks gemist.

Morgen hele dag in de bus naar El Chalten om daar meer hikes te doen...zonder zware backpack ;)

Groetjes !!

  • 27 Oktober 2014 - 09:47

    Martijn:

    Haaaaj lekkerdingggg!

    Nog ma 3 weken, wauuwww gaat echt snel! Ach ja gelukkig ben je dan weer onder ons

  • 27 Oktober 2014 - 11:35

    Ine:

    Wat zal jij een conditie hebben als je terug bent in Nederland.
    Om jaloers op te zijn. Charlotte en ik lopen 3 keer in de week 5 a 6 km. Maar dat is niets in vergelijking met jou.
    Groetjes. Xx

  • 27 Oktober 2014 - 15:01

    Tessie:

    Hej Stoere BIKKEL,

    Klinkt weer alsof je geweldige dagen hebt gehad! En super knap zo hop hop met uitrusting en al lopen!!

    xxxx

  • 27 Oktober 2014 - 15:10

    Annemieke:

    mooi dat je niets miste en wel een lekker warm bad had! geniet nog 3 weekjes. xxx

  • 27 Oktober 2014 - 15:33

    Anna:

    Woehaa cool! Was het wel georganiseerd? Liepen jullie met een groep? Of met z'n tweeen en Brad daarna helemaal stoer in z'n eentje (zal wel niet toch ;) ) Ik hoop toch dat er wel genoeg foto's komen hoor, met welk toestel dan ook. En verstandig dat je een hotel had genomen, af en toe lekker bijkomen moet ook ;)
    Adios Amiga! xx

  • 27 Oktober 2014 - 16:06

    Els:

    Heeeeyyyy, mutsje, gaat alweer opschieten, ben reuze benieuwd naar de foto's.
    Els, xxx

  • 27 Oktober 2014 - 18:00

    Anouk:

    Jeetje Nog maar 3 werken. . Fijn dat je dan weer teug bent maar Jeetje wat gaaf wat je nu allemaal meemaakt! En wat een km'ers! Daar deden wij niet aan hè! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de laatste dag geskipt hebt een en hotel hebt gepakt. Genieten meid!

  • 28 Oktober 2014 - 13:22

    Annella:

    Heey Ruby,

    Je blijft ook van alles beleven hè. Maar wel erg sportief hoor!
    Dat je die 2 dagen al vol gehouden hebt vind ik al knap.
    En dat zonder militaire training ;)
    En wat gaat het rap zeg, nog maar 3 weken? Het lijkt net of je nog maar pas weg bent.
    Geniet er nog maar lekker van de komende 3 weken !!
    groetjes Kees, Annella en de kids.

  • 02 November 2014 - 14:50

    Mark Huissen:

    hee lieve dochter van me ben blij dat je toch nog kan genieten daar en dat je over 3 weken weer terug bent misschien wel 2 cm korter van al dat lopen maar kun je volgend jaar gewoon meelopen met de 4 daagse in Nijmegen natuurlijk kwa natuur niet zo indrukwekkend maar lijkt mij wel super gezellig dus echt iets voor jou,maar goed dat is iets wat je zelf wel zal weten. Hier gaat alles ok mn studie vordert gestaag en aan boord zijn hele vernieuwingen want we gaan in de eetbare olie varen nou ja er niet in varen maar vervoeren dus. heeft in ieder geval als voordeel dat je dan niet met gevaarlijke stoffen in aanraking komt de rest is nog even afwachten want we moeten de eerste reis nog gaan maken . ik zou zeggen heel veel plezier nog daar en de groetjes aan Brad van Bianca en mij love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 22203

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: