Melbourne verslag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Melbourne verslag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Melbourne verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Ruby

04 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Ciao!

Vanuit het heeeeerlijk zonnige Melbourne een laatste verslagje (laatste verslagje in Melbourne natuurlijk)

Even bijwerken wat ik in de tussentijd heb uitgespookt nu we (Meitje en ik) in de bieb onze mail aan t checken waren.

Woensdag zat ik s morgens voor de bieb te zoeken naar een kampeerwinkel (ik moest even kampeergas zoeken en een setje om te koken aangezien Meitje de rest had meegesleept en je vreemd genoeg geen kampeergas mag meenemen in het vliegtuig) en toen kwam er een mevrouw naar me toe met een bak gratis appels. Ik had net gegeten dus zat propvol, no thank you!
Haalt ze een voucher uit dr rugzak van 5 dollar voor de Queen Victoria Market (dicht bij t hostel, enorme markt waar ze echt ALLES verkopen) en geeft die aan mij. Dus ik naar de markt, loop ik daar heel geconcentreerd een kraampje te zoeken waar ze groeten en fruit verkopen (meteen vitamientjes inslaan natuurlijk) en hoor ik ineens een stem: why do you look so angry miss? Dus ik draai om staat er een hele vrolijke man naar me te kijken dus verteld dat ik geconcentreerd was :p en een gesprekje mee begonnen. Werkte in een kraam dat groente en fruit verkocht en dus daar de voucher gebruikt.
Vervolgens loopt ie naar een ander kraam haalt daar wat perzikken en stopt ze in mn tas (these are the best peaches in Australia)
Haha super lief! Dus nog zeker 10 minuten staan praten over whiskey (zijn favoriet was Jack Daniels helaas...) waar nog twee andere Australiers zich mee gingen bemoeien en een mij groot gelijk gaf dat Lagavullin mijn favoriet was (hurraaayy) en toen met twee tassen vol vitamientjes naar t hostel om ze daar in de koelkast te dumpen.

's avond naar de Queen Victoria Market (alweer) omdat daar allemaal hippe kraampjes waren met fantastische dingen en een hele goeie Brazilliaanse/Cubaanse band! Dus ik met Rianna en Minna dansen, iedereen danste met elkaar heel leuk en gezellig. Fijn dat spontane, dat mis je heel vaak als je uit bent in Nederland :)

Volgende dag kwam Sarah in Melbourne en hebben we samen beetje door Melbourne gewandeld en gechillt.
Vrijdag moest ik naar Melbourne central verhuizen omdat t hostel die nacht geen plaats voor me had...Dus ik met mn backpack dwars door t centrum (Sarah was zo lief om mee te lopen)
's middags was Sarah heel erg moe dus ging ff dutje doen en ik ging in t park zitten en mn reisdagboek bijwerken. Komt er een Australier voorbij die vraagt of ik een bepaald parfum op heb (misschien was t een hint want t was heel warm dus zal vast gestonken hebben haha) en heel gesprek mee gehad over de Koran en Geert Wilders (blijkbaar staan wij in t buitenland om hem bekend...niet erg positef dus) En vervolgens verteld ie dat ie mandoline speelt. Leuk! Dus natuurlijk over mandolines gepraat en hij wist ook een tweedehands muziekinstrumenten winkel. Daar naartoe en eindelijk een gitaaaaaaar!! Jeeeeeej!!

Toen 's avonds kwam Sarah me ophalen en zijn we met de trein naar St Kilda geweest (hele moderne en hippe buurt in Melbourne) daar frietje gegeten en een biertje gedronken. Maar toen werd de muziek ZO slecht dat we terug naar t centrum gingen naar de ACDC lane waar de Cherry bar is. Hele beroemde kroeg blijkbaar (had r nog nooit van gehoord) waar alle alternatieve mensen komen en waar ze rock muziek draaien (al heb ik de echt goeie rockbands maar stuk of 5 keer gehoord heel de avond. Maakt niet uit! Heeeeeele leuke avond gehad, vol spontane mensen wederom.

Na 3,5 uur slaap (moest uitchecken voor 10 uur en mn backpack weer inpakken enzo) weer door t centrum van Melbourne naar t andere YHA gelopen... in t park lekker gitaar gespeeld en met Sarah naar de Rose Markets geweest in Fitzroy (ook een buurt in Melbourne)

Nou gisteren is Meitje dus aangekomen!!
Wooohooooo!!
Heel leuk en heeeeel raar om ineens weer Nederlands te praten haha.
Na 2 maanden Engels lullen haal ik dus steed woorden door elkaar en klink ik volgens mij als een idioot maar Meitje houdt toch wel van me ;)

Vandaag Melbourne dus laten zien aan Meitje (gisteren al een stuk gedaan) en vanvond hutspot maken XD
Gisteren gebbqd dus hebben we meteen t beste van twee culturen haha!

Oh morgen halen we de auto op, willen we naar Philip Island en daarna dus de Great Ocean Road doen.
Geen idee of ik binnenkort wifi heb (aangezien t een grote weg is zonder steden) Kan dus even duren voor jullie weer wat horen

Tooodeelsszzz

  • 05 Maart 2013 - 22:41

    Annemieke:

    AHHHHHH!!! wildernis.............

    veel plezier samen en ik lees graag meer als er wifi is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 22205

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: