Nieuw Zeeland (deel 2) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruby - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (deel 2) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruby - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (deel 2)

Blijf op de hoogte en volg Ruby

18 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Aloha!

Aangezien de rest een tour aan t doen is en ik nu lekker de hele camper voor mezelf alleen heb ben ik even langs de mac gereden voor wifi (en een smoothie)

We zitten nu in Rotorua in ongeveer t midden van t Noorder eiland.
Ik weet niet meer zo goed waar ik was gebleven maar volgens mij de dag voor we naar Doubtfull sound gingen.
Nou dat was echt waaaaaaanzinnig mooi!

We begonnen met een cruise over een meer naar de fjorden. Toen kregen we een busrit van ongeveer een half uur en een verhaal over de geschiedenis van Nieuw Zeeland in de breedste zin (zowel over flora en fauna als over de maori en de europeanen) gegeven door een buschauffeur die zelf een deel Maori was.
Toen kwamen we dus aan bij Doubtfull sound en hadden wr een 3 uur durende cruise door t natte, koude maar vooral verbazingwekkend prachtige fjordlandschap van Nieuw Zeeland. Echt mn ogen uitgekeken en door de rest voor gek verklaard dat ik niet naar binnen ging want t was echt mega koud. Maar ik vond t zo mooi dat ik niks wilde missen :)

Na de 3 uur hadden we weer de busrit naar t meer en de cruise over t meer.
De volgende dag zijn we naar Queenstown gereden waar Anna heeft gedkydived en Lina en Nadia hebben gebungeejumped. Ik wilde ook wel heel graag skydiven maar de keus tussen een skydive of een helicopter hike over de Frans Jozef Glacier was toch snel gemaakt voor mij. (De rest was zo rijk dat ze t allebei konden doen)

Dus de volgende dag naar de Frans Jozef glacer gereden en de dag daarop de tour. Echt wederom ongelogelijk mooi!! Honderdduizend foto's gemaakt haha.
We kregen ook crampons onder de laarzen (heel je outfit werd verzorgd) wat neerkomt op een soort onderbind schaatsen maar dan met dikke spikes :) je kan dus niet over de Glacier lopen, je moet er overheen stampen om je spikes in t ijs te drukken en zo grip te krijgen. Best vermoeiend! Maar wel heeel erg vet!! Anna n ik hebben de Glacier ook geproefd :p zowel gelikt (ik was benieuwd of mn tong zou vastvriezen) als gegeten hahaha (ja ik en nog altijd een idioot) oh en we hebben in ijs"grotten" gekropen en zelfs door een soort ijsglijbaan gegleden. Heeeel erg cool ;)

Nou toen de volgende dag door de Arthurs pas wat weeral prachtig was en naar Kaikoura waar Anna wilde whale watchen maar wat haar budget toch ook te boven ging (en dat van mij helaas ook)

Toen de volgende dag met de ferry naar t noordereiland wat een hele mooie cruise van 3,5 uur was en waar ik zeehonden in t water heb gezien en zelfs twee dolfijnen! Woohooo :)

In Wellington aangekomen met de ferry en daar na ongeveer een uur zoeken in een Mexicaans restaurant gegeten: hmmmmmn nomnomnom!!

Gisteren van Wellington naar t nationaal park gereden waar ik de naam maar niet van kan onthouden (onder lake Taupo) wat echt weer totaal anders was dan de groene heuvels buiten Wellington.

En vandaag dus nog een walk in de regen gedaan (tsja aangezien t hier heeuuul vaak regent moet je toch wat als je iets wil zien) van 2,5 uur en toen doorgereden naar lake Taupo en daarna naar Rotura waar Nadia, Lina en Anna nu een tour down langs de geisers em heetwater bronnen met diner en een Maori show en ik langs t meer heb gestaan, pannekoeken gebakken, fotos gemaakt en nu dus ff wifien en jullie updaten!

Hopelijk is er een hoop zon daar in nederland want ik begin alweer wit te worden ;)

Tot sneeeeel!!

  • 18 Juni 2013 - 11:16

    Kim:

    Zeehondjes, dolfijnen, ik begin jaloers te worden.... Maar, hier schijnt de zon volop, dus jouw tijd om jaloers te worden haha. Wordt morgen 30 graden ofzo, dus ik stik hier gewoon. Geniet nog van je tijd lieve zus!!! Xx

  • 18 Juni 2013 - 11:16

    Kim:

    Zeehondjes, dolfijnen, ik begin jaloers te worden.... Maar, hier schijnt de zon volop, dus jouw tijd om jaloers te worden haha. Wordt morgen 30 graden ofzo, dus ik stik hier gewoon. Geniet nog van je tijd lieve zus!!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 22236

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: