Darwin and Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Darwin and Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Darwin and Cairns

Blijf op de hoogte en volg Ruby

03 Juni 2013 | Australië, Cairns

Hoi hoi!

Voordat ik in Nieuw Zeeland land (waar t internet blijkbaar nog slechter is dan hier) maar even snel een berichtje zodat jullie weten dat ik nog niet ben opgegeten door de krokodillen ;)

Na de tour door Kakadu heb ik nog twee dagen met Laura gechillt in Darwin en toen ging zij ooook al weg. De laatste dag met de gezelligste mensen uit de tour afgesproken en met Alex en Louise (de meiden met wie we naar Lichtfield waren gegaan) en een hele gezellige dag gehad met live muziek at the water front en in chocoladegehulde bananen op Mindil beach markets s avonds.

De volgende dag dacht ik dus, hmm zal ik nu eens een tijdje Alleen tijd hebben dan? Maar nee hoor, te veel gezellige en interessante mensen voor alleen tijd! Aan t ontbijt raakte ik san de praat met een Zweeds en Italiaans meisje die samen met nog een paar andere mensen naar t information centre wilden maar geen idee hadden waar t was. Ik wilde toch naar de bieb die er praktisch naast is dus stelde voor om samen te lopen. Dus 5 minuten later liep ik met een groep gezellige mensen te kletsen en spraken we af om s avonds naar t strand te gaan. Die dag had ik echt er een zeeeeer belangrijke skype date met niemand minder dan mijn heerlijk stinkende Anne dus toen ze om vijf uur kwamen vragen of ik mee ging was ik nog druk in gesprek. Nummers met Marc uitgewisseld en ongeveer 2 uur later es op t gemakje naar t strand gewandeld (heeeeeeerlijk leven heb ik to ch?!)

Maar omdat ik zo traag was (of Anne zoveel kletste ;)) was iedereen behalve Marc al weg... Die zat met twee vrienden bij de jazz band (heeeeerlijke jazz muziek iedere avond bij t strand) Alex en Louise kwamen ook nog dus uiteindelijk langs de drive in bottleshop (ja t is hier zo ernstig dat ze drive ins hebben voor alcohol) om een doos bier en in t hostel een hele gezellige avond gehad!

De volgende morgen waren Marc en ik blijkbaar de enige zonder kater want wij zaten vrolijk te kletsen aan t ontbijt terwijl de rest mompelden dat ze terug naar bed gingen haha

Die dag zo'n beetje heel de dag in de bieb research gedaan naar Nieuw Zeeland, nu dus mn route helemaal uitgestippeld met wat ik waar wil zien en doen. En s avonds weer met t zelfde groepje gekletst.

De volgende dag was mn laatste volle dag in Darwin en dat hebben we gevierd door met zn allen naar the wave pool te gaan (golfslagbad) wat suuuuuper gezellig was! Heel de dag gezwommen en daarna met zn allen vlees, bier en salade ingeslagen en met zn allen gebbqd...gevolgd door drinkspelletjes waarbij er heel wat filmpjes zijn gemaakt van mensen die op de tafel moesten staan en hun volkslied zingen (dat was immers de regel als je je drankje morstte)

Nouja ik denk dat t idee wel duidelijk was; super gezellige groep, lekker eten en drinken... Ik vond t dus heel erg jammer dat ik weer weg moest uit Darwin!

1juni kwam ik om 23:30 aan in Cairns waar ik met de shuttlebus naar t hostel ben gebracht en al een paar smsjes had of ik wel veilig was aangekomen (suuuuuper lief)
2juni beetje door de stad gelopen, boodschapjes gedaan en s middags met Nadia en Lia afgesproken (de twee andere meiden met wie ik samen met Anna door Nieuw Zeeland ga reizen) heeeeele gezellige middag gehad.
Rond vijven hadden de twee de knoop doorgehakt: ze gingen toch wel een skydive doen, of ik ook mee wilde? Hmmmm misschien in Nieuw Zeeland, moet ik eerst even over nadenken hahaha

Enfin wij naar een reisbureau, hysterisch grappige gast die hen zo'n 500$ p.p. afhandig maakte en vervolgens deed offie er vandoor rende met hun geld. We kwamen niet meer bij, buikpijn van t lachen (niet alleen daar om, hij bleef maar hele flauwe, droge grappen maken met een stalen gezicht) en hij gaf ons zelfs alledrie kortingsbonnen zodat we voor 6$ een maaltijd en biertje of wijntje konden halen bij de Irish pub. Super!

Daar dus gegeten, na t eten een snake bite besteld (fluoriserend roze drankje wat naar chemish rose bier smaakt) en nog een pasr uur zitten kletsen.

Vandaag ben ik vroeg opgestaan (lees 8 uur) om op tijd te zijn voor het gratis pannekoeken ontbijt (nomnomnomnom) en een flinke stadswandeling naar de botanical gardens en twee meren te maken voor t te warm werd. Leuk stadje hood Cairns alleen overspoeld met toeristen dus das dan weer jammer...

Verder lekker gechillt, was gedaan en nu dus in de bieb om nullie even up to date te houden ;)

Ohja!
Mn iphone oplader was kapot gegaan... Ga ik om een nieuwe naar de enige electrozaak die in t centrum van Darwin is, zijn de originele op... Komt meneer vervolgens met een paars met roze oplader aangewandeld... Oke... Vooruit dan maar... Hoeveel ie koste? 45$ alsjeblieft. En dan heb ik nog geluk want de originele van apple is 50$ ... Wtfck?! (Heb ik nie gezegd hoor :p)
Dus als er ook nog maar iemand was die dacht dat ik geld over zou hebben na deze reis, NEEN

:)

Zoals t hoort, lijkt me!

Nou vriendjes en vriendinnetjes ik ga nog even lekker Eddie Izzard kijken en de bieb bij elkaar lachen. Jullie veel plezier daar in Nederland en tot sneeeeeeeel!!

  • 03 Juni 2013 - 09:48

    Lilianne:

    Hej Ruby,
    En dan zit ze daar in een ander land...... Weer een heleboel nieuwe dingen ontdekken!!! Wat heb je veel beleefd in Aussie en wat zul je nog veel gaan meemaken in Nieuwseeie. Kijk nu al weer uit naar je berichten! Geen skydiven voor jou? Heel veel succes en plezier met het ontdekken van de mooie plaatsjes daar. Lieve groetjes, Lilianne

  • 03 Juni 2013 - 10:11

    Mark:

    Hee schat alvast een goede Reis Naar nieuw Zeeland En Ik Hoop dat Je Daar Zeker Zoveel Plezier Gaat Beleven Als In australie Hier Gaat Alles zn Gangetje gisteren een ouderwetse gezellige
    dag gehad Met Fons ina Super De groetjes trouwens nogmaals veel Plezier Op Je Laatste Etappe en Een Dikke Kus Van bianca En Mij DoeIiiii


  • 03 Juni 2013 - 18:35

    Tessie:

    Lieve Ruby!

    Arghhh wat heerlijk om je dagindelingen te lezen.. zo relax!! Geniet ervan Meid! Op naar Nieuw Zeeland wat natuurlijk fantastisch mooi moet zijn!!

    Veel (heel veel ;)liefs & een hele dikke kus Tessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 22219

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: