Batemans Bay en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Batemans Bay en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Batemans Bay en Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ruby

26 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Ohla!

Vanuit de bibliotheek in Melbourne een berichtje.
Gisteren middag vertrokken vanuit Batemans Bay met de bus terug naar Canberra. Deze ging pas om 23:55...dus ik mocht van 17:30 tot 23:55 wachtten, erg fijn. Gelukkig was t weer heeeeerlijk weertje dus ben met al mn zooi naar de macdonalds gelopen en daar voor op een bankje met sommige van jullie ff bijgekletst :)

Midden in de nacht dus de bus naar Melbourne. Dacht ik lekker te kunnen slapen op twee stoelen zetten ze me naast iemand...pfff (en deze jongen stonk ook nogal...)
Maar we hebben het overleefd (wat een avonturen allemaal (!))
Jammer genoeg geen knijpers mee genomen

Vanochtend rond acht uur in Melbourne aangekomen en daar door de stromende regen mn hostel gezocht. Gelukkig was t niet zo heel erg ver (20 minuutjes lopen) en ben ik niet verdwaald ... voor de verandering! (ik word hier nog goed in op een duur)

Moest toen weeeeer wachten want kon pas vanaf 1 uur s middags op mn kamer dus in de lounge gezeten (geslapen) en Anna Karenina nu bijna uit gelezen. Maar gelukkig heb ik al een andere gevonden: The Great Gatsby. Boeken in Australie zijn belachelijk goedkoop. Deze was 6 dollar, iets van 5euro dus en heb m in Nederland alleen nog maar voor 15/20 euro zien staan. Dus als er nog mensen zijn die Engelse boeken willen als souvenier; let me know!

Goed op de kamer alweer leuke mensen ontmoet: Minna. Ze komt uit Denemarken en is een beetje op de bonnefooi gaan reizen. Zij vertelde me dus ook van t gratis internet gebruik in de bieb en heeft me de Aldi laten zien (is zo veel goedkoper dan de Coles of Woolworths, de lokale supermarkten in Australie)

Morgen denk ik maar es ff van de gratis tram gebruik maken en rondritje door de stad maken. Heb een week de tijd voor Meitje hier is dus lekker op mn dooie gemakje Melbourne bezichtigen.

Updates volgen nog aangezien ik dus gebruik kan maken van het belastinggeld van de Australiers ;)

Toodelsz!

  • 26 Februari 2013 - 09:28

    Leny:

    Had ik nog gezegd hè, dat je in bibliotheken gratis kan internetten, maar dat is waarschijnlijk verloren gegaan in de overvloed van tips hihi.
    Veel plezier nog daar, en lekker lezen!

  • 26 Februari 2013 - 11:34

    Monty:

    Leuke stad, Melbourne. Ben er 2 keer geweest en van daaruit overgestoken naar Tasmanië. Eigenlijk zou je dat ook moeten doen.......... Have fun!

  • 26 Februari 2013 - 23:26

    Coen:

    Ha lieve Ruby!

    Nou dan uiteindelijk ook maar eens reageren op je heerlijke verslagen! Was natuurlijk altijd al op de hoogte maar dit blog blijft een fijne manier om mee te kunnen genieten van je reis :) En ik denk dat ik namens een hele grote groep luie stoel reizigers ga vragen waar de foto's zijn! Vergeet trouwens maar de timtams en toblerone, je doet me ook een plezier met een paar kilo boeken vanuit Australië (Dan Brown...ahum ;)) Spreek je snel weer! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 22240

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: