The Great Ocean Road (2) - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road (2) - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road (2)

Blijf op de hoogte en volg Ruby

14 Maart 2013 | Australië, Warrnambool

Ahoy!

Vanuit de grootste stad die aan de Great Ocean Road ligt een berichtje.
We zijn nu volgens mij een week onderweg (ik houd de data niet meer bij) en het is geweldig!
The GOR is super mooi. Overal helderblauw water, enorme golven, witte stranden en we zaten in een hittegolf waarbij de temperathuur niet onder de 30 graden is geweest (en dat voor een van de koudste gebieden in Australie in de herfst...) Lucky us!

We zijn de GOR begonnen in Torquay van daaruit naar Bells Beach gereden, door Anglesea naar Lorne. In Lorne hebben we midden in het bos gekampeerd. Heerlijk! De geuren, sterren, bergen.
Volgende morgen vroeg opgestaan en doorgereden naar Blanket Bay. Daar hebben we drie dagen op een camping gestaan die aan een prachtig strand lag. Het was er alleen wel bloedheet dus behalve wat ochtend wandelingen, middag duiken en avond gitaarspelen hebben we niet erg veel gedaan. (wel sliepen we onder de koala's en was er een wallaby op de camping die overal rondhupste) en de laatste dag naar Apollo Bay geweest, wat inkopen gedaan en getankt en weer doorgereden naar Johanna Bay. Daar was ook een geweldig mooi strand en stonden we naast drie Nederlanders (wat een toeval...) Daar mee zitten kletsen, eten gedeeld en 's avonds weer met zn allen gezongen en gitaar gespeeld (Hoe ik die anderhalve maand zonder gitaar ben doorgekomen weet ik al niet eens meer)

Volgende dag langs de twaalf appostelen gereden (wat er overigens maar 7 zijn en 2 daarvan zijn niet eens echt appostelen maar hebben twee andere namen. Maar mijn Lonley Planet verteld dat die naam is bedacht om meer toeristen te trekken ... het werkte blijkbaar want ze kwamen met busladingen tegelijk. (Nee WIJ zijn geen toeristen, wij zijn REIZIGERS)

Goed... dus die dag naar Port Campbell gereden (in de buurt) tentje opgezet en alle andere bezienswaardigheden aan de kust gezien. 's avonds gewacht op de pinguins die zouden moeten komen bij Londen Bridge maar die niet kwamen... Helaas... en toen als troost pizza gegeten (de mijne was met fetta, walnoten, peer en tomaat haha) Klinkt bizar maar was errug lekker!

Vanuit Port Campbell door naar Warrnambool dus.
Hier enorme inkopen gedaan in de Aldi maar dankzij de stapel en inrichtkunsten van Mei en Anna is dat helemaal goed gekomen en kan iedereen nog zitten. Ondertussen heb ik het eten maar gemaakt (ben ik een stuk beter in dan puzzelen) en hebben we taco's gegeten met VERSE (jaaaa eindelijk weer) groenten.

Vandaag heerlijk 4 uur lang door het bos gelopen en Emu's, Wallaby's, Kangaroo's, Echidna's, een reptiel dat we niet kenden en allemaal mooie vogeltjes gezien. Voor foto's zie facebook (ja Coen, dan moet je dus toch facebook aanmaken)

Nou denk dat dit wel weer een update was waar jullie even mee vooruit kunnen!
Ronald gefeliciteeeeerd!! Hoop dat mn kaartje op tijd was.

Heel veel liefs uit Oz

• 14 Maart 2013 - 18:44

Lilianne:

Hej Ruby,
    Zo te lezen gaat alles perfect daar in het warme verre land! Nu lekker met zijn tweetjes of nog meer rondreizen is natuurlijk ook wel gezellig. Al veel koala's en skippy's gezien en prachtige natuurbeelden opgeslagen. Ik kan alleen je foto's niet vinden..... Waar heb je die neergezet?
    Nog heel veel plezier verder en ik kijk al weer uit naar je volgende bericht!
    Groetjes, Lilianne

• 16 Maart 2013 - 18:36

Ronald:

je kaartje was ruim op tijd, om precies te zijn een dag te vroeg:P je was daarmee wel de eerste die me heeft gefeliciteerd, en dat van zo'n afstand!;)

• 23 Maart 2013 - 14:15

Mark:

hee lucky ruby kan je wel vertellen dat het hier bere koud is volgens bianca zijn we in een tussen ijstijd beland heb gisteren nog ruiten staan krabben maar voor de rest mogen we niet klagen nog steeds aan het werk en gezond dus wat wil een mens nog meer dus ik zou zeggen geniet van de warmte en al het moois en neem wat van die heerlijke temperaturen mee naar hier als je terugkomt dikke kus van je pa en groetjes bianca.