West Australië - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu West Australië - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

West Australië

Blijf op de hoogte en volg Ruby

11 April 2013 | Australië, Coral Bay

Buenas dias!

Vandaag een verslagje vanuit Coral Bay.
Dit is een dorpje van letterlijk een straat met twee campings, een hostel een hotel en wat winkeltjes (heb nog geen huizen gezien dus)
Maar ik zal eerst maar even verslag doen van hoe we hier zijn gekomen ;)

1 april vlogen we van Adelaide naar Perh en zaten we 1 april grappen te bedenken om naar huis te mailen zoals: ik ben verliefd geworden en blijf hier wonen om te trouwen, of, mn bagage is naar Darwin gevlogen en nu heb ik twee weken geen kleding. Maar we besloten jullie maar t sparen ;)
Perth was een leuk stadje, vooral t hostel was tof omdat we eerst recensies hadde gelezen waarin ze vertelden dat er kakkerlakken, bedbugs en muizen en ratten zaten....maar achteraf bleek hier nikz van te kloppen :)
De tweede dag was t blijkbaar cheap tuesday (zoals wij op donderdag studentenavond hebben, zo hebben ze hier op dinsdag een backpackeravond) dit hield in dat we met een bus van t hostel naar (bkijkbaar) een populaire club in Perth werden gereden daar twee gratis drabkjes kregen en een gratis hotdog. Nou wij als echte Nederlanders konden daar natuurlijk geen nee tegen zeggen dus s avonds in de bus naar de hip-e club. Blijkbaar kon je ook nog drank winnen dus wij braaf onze namen opschrijven en zelfs in de rij staan om dat papiertje in te leveren.
Met heel t hostel (was een klein hostel) gedanst en ineens komt er een jongen met een envelop naar Meitje toe gelopen. Zij maakt m open staat er dat ze een fles champagne heeft gewonnen!! Woop woop. Wij dus aan de champagne met t hostel. Een uur later worden er twee namen omgeroepen en heeft Anna vervolgens ook een fles champagne gewonnen....ik hoef er niet bij te vertellen dat we dus een hele gezellige avond hebben gehad

Volgend dag gingen we dan maar uitkateren op t strand. (nah zo erg was t niet hoor als je een fles met een half hostel deelt) waar t echg mega heet was! Dus na anderhalf uur lekker in de schaduw sherlock holmes uitgelezen (help nu heb ik geen boeken meer!)
En s avonds uit eten geweest (pizza)
Verder hebben we in Perth Kings Park nog bezocht wat echt super groot is (zeker drie keer zo groot als t centrum van Perth) en wat inkopen gefaan voor de trip langs de westkust.

5 april hebben we ons autootje meegekregen van Hertz (het verhuur bedrijf) voor diegene die er in geinteresseerd is, het is een toyota yaris en (wat ik dan weer fijn vind) een automaat!
De eerste dag zijn we naar the pinacles gereden in Nambung national park. Echt bizar, minstens duizend steenenpilaren gevormd door de natuur waar je tussendoor loopt in een sahara achtige omgevig (t was WARM)
Daarna naar Cervantes om nieuwe postzegels, geld en brood en water. Daar kwamen we er achter dat we nu al zo gewend zijn aan de belachelijke prijzen in dit land dat we gewoon 6 dollar 40 voor 1 doodnormaal brood betaalden...maarja je moet toch wat als er in heel de wijde omtrek geen supermarkt te vinden is.
Na deze hele dure lunch weer verder met de roadtrip en in southhampton ovenacht. Hier werden we s nachts gewekt door allereerst een dronken gast die beweerde dat ie van de politie was en we hier niet mochten kamleren...toen die eindelijk weg was en we weer sliepen gingen er ineens sproeiers aan om t veldje water te geven waar we op stonden (horen Australiers niet juist zuinig te zijn met water?) en konden we dus midden in de nacht de tent uit om deze te verslepen...

De volgende dag lekker brak van de weinige nachtrust door naar the pink lake wat ook echt een knalroze meer is. Doordat er op de bodem van t meer een speciaal (roze) plantje groeit waardoor t water dus verkleurt. Nog een aantal lookouts van t prachtige strand en de kust bezocht. En toem naar Kalbarri national park gereden waar we een takke eind over d onverharde weg moesten maar wel werden beloond met waanzinnig mooie natuur (fotos komen weer als ik ergens een computer met cardreader kan vinden)

8 april hebben we een aantal "bijzonderheden" bezocht. S ochtends naar de stromatolites wat levende stenen zijn. Je ziet alleen luchtbelletjes naar boven komen tussen de stenen hoor, ze lopen en praten niet ;)
Shell beach dat dus bestaat uit een strand van alleen maar schelpjes. Blijkbaar ligt er een laag van 5 meter aan schelpjes en dan pas kom je bij de zeebodem/t zand.
Vervolgens kwamen we bij een lookout waar we pirates of the caribbean zagen en we Jack Sparrow gingen zoeken (een enorme zandbank die zeker 50 meter de zee in liep. We zagen daar mensen op lopen dus wilden wij natuurlijk ook en een weggetje gezocht dat er naar zou moeten leiden (volgens de bordjes dan) maar op een gegeven moment lagen er zoveel stenen dat ik met mn toyota yaris daar echt niet verder kon zonder schade dus moest ik op een dun duinweggetjeomdraaien... Jullie raden t vast al, de auto zat dus vast....
Maar na ongeveer een half uur als gekken graven zette we Meitje aan t stuur en duwden Anna en ik en kregen we ons autootje er weer uit (huraaaaay) wij voelden ons trotse survivallers en riepen de hele weg terug dat we helemaal geen sterke mannen nodig hadden t allemaaal zelf wel konden. Achja...verder heel de dag gereden en geslapen op een strandje genaamd Eagles Bluff.

9 april zijn we s ochtends vroeg naar Monky Mia gereden. Wat super vet was want daar is dus een groep wilde dolfijnen die steeds terug komt naar Monky Mia omdat ze daar een paar visjes worden gevoerd. De eerste ronde stond ik tweederangs dus zag ik niet zo heel goed waar de dolfijnen waren alleen als er een vlakbij zwom maar de tweede ronde stond ik wel helemaal vooraan (waren veel minder mensen) en raakte ze bijna mn voeten aan!! Echt heel erg vet en bijzonder, volgens mij staat mn sd kaartje nu halfvol met dolijnen fotos dus die krijgen jullie ook nog te zien. Heel de dag in de auto richtig Exmouth en gekampeerd op een ander strandje vlak bij de blowholes. Dit was ook super; beetje kraterachtig rotslandschap en als je bijde zee kwam dan waren er een aantal gaten die metershoog zeewater omhoog spoten.

Nu vragen jullie je misschien af, wanneer douchen die mensen als ze steedsin het bos, op veldjes en op t strand slapen? Nou niet dus...tot gisteren!! In Coral Bay dus maar es op een echte camping gaan staan en daar eerst snorkel set gekocht en in de zee gesnorkeld (t water is zo helder je ziet echt van alles zelfs zonder bril!) Voor mij was dit eigenlijk de eerste keer snorkelen (behalve dan in t zwembad) dus ik vond het geweldig! Zebravis (we noemen hem zeebie) gezien een een hele grote dat blijkbaar een snapper was (bijten niet hoor maar heten gewoon zo) en natuurlijk een heleboel koraal. Zo nog een keertje! Goed toen na t snorkelen gedoucht (denk wel een half uur lang) eindelijk!!
(vanochtend weer gedoucht, gewoon omdat t kan)

Nou dat is een beetje tot nu toe t verhaal.
Vandaag zijn Meitje en Anna op een tour met Whale Sharks aan t snorkelen maar aangezien dat 380$ kost hield ik t voor gezien en wilde ik op t strand gaan chillen maar t is nu vloed en er is geen strand meer over om op te chillen dus dan maar even een berichtje naar jullie doen.

Hopelijk gaat alles nog goed met iedereen in Nederland en is de zon zo onderhand eindelijk gearriveerd.

Heel veel liefs,

Uit Oz

• 11 April 2013 - 09:47

Astrid Kloosterman:

Hai Ruby,
    Wat leuk om elke keer je belevenissen te lezen in dat prachtige land! Zo te lezen heb je het prima naar je zin en heb je echt al veel mooie dingen gezien. En ach, douchen, deden ze vroeger ook niet elke dag hoor ;) En wat een stoer verhaal van de auto haha. Heel veel plezier verder maar ik twijfel er niet aan of dat gaat lukken! Enjoy :)
    Liefs, Astrid

• 16 April 2013 - 16:19

Gerda:

Ha Ruby, geweldig wat zien en doen jullie toch veel en leuke dingen.
    Misschien toch maar de 1 aprilgrap uitwerken en nog een poosje blijven in dat prachtige land.
    Wel gigantische prijzen voor brood, niet normaal. Neem het hier allemaal als vanzelfsprekend maar is het dus helemaal niet.
    Veel plezier verder en ik lees het allemaal weer.