Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Ruby

13 Mei 2013 | Australië, Darwin

Halootjesss!

En nu weer eens vanuit Darwin een berichtje.
Via een drie daagse tour ben ik van Alice Springs de 10e vertrokken richting Darwin.

Onze tourgids was echt GEWELDIG
Een Hippie van een jaar of 50, lang haar (bijna net zo lang als dat van mij) baardje tot op zn borst, kralen armbandjes aan en z'n naam was Saus...Als in Tomato Saus zei ie zelf.

Er waren verder nog 3 gezellige mensen in heel de tourbus.
Marie-Louise is een meisje uit Denemarken en net zo gek als ik dus wij hadden echt de grootste lol met de maffe playlist van Saus (alle oldies kwamen voorbij, zelfs Barbie Girl en Toy Box) Wij dus maffe dansjes doen in de bus, keihard meebleren en achterlijke gesprekken met Saus voeren die nergens over gingen. Zo was er bijvoorbeeld een weg waar er voor 500 kilometer (oid) niet meer kon worden getankt.
Maar een stel andere grappenmakers had het woord Gas verandert in Sex. Dus wij daar natuurlijk voor stoppen en maffe foto's maken. Of waren we in een National park met enorme rotsen en ging Saus ons allemaal grappige foto poses laten zien zodat het leek alsof we een rots door de midden hadden gekaratechopt of dat we een enorme rots optilden. Enfin het kwam er op neer dat wij dikke lol aan het maken waren terwijl de rest van de bus sliep...

Ik snap echt niet dat je een tour boekt van 550 dollar en driekwart er van slaapt maargoed...

Verdere gezellige mensen waren nog Corien en Judith, Judith ook uit Nederland (Zwolle om precies te zijn) en Corien uit Zwitserland.
Maar zij waren minder van het gek doen en meer van het gezellig kletsen.

Nou dus drie heeeeeeeele gezellige dagen gehad met Saus en Marie-Louise.
Verder op de tour hebben we heel veel toffe roadhouses gezien. Zo was er bijvoorbeeld eentje die van binnen van top tot teen met troep was behangen. Er was een muur met buitenlands geld, een muur met petten en houden, flessen, tshirts en zelfs een met bh's.
Een andere had een enorme Pink Panther in de tuin staan en een soort kinderboerderij er achter maar dan met allemaal lokale dieren natuurlijk.
Er was een Wallaby die je kon aaien (lieeeeeef) een krokodil die we gevoerd zagen worden door Saus (wat een gruwelijk enge beesten zijn dat) en een Gans die verschillende mensen aanviel (mij gelukkig niet!)

Ook hebben we een wandeling door de katherin Gorge gemaakt.
Heeeeeel erg mooi maar ook belachelijk warm.
Maar als verrassing was er aan het eind van de wandeling een waterval met poel. In de poel zwommen wel visjes die, als je ergens ging staan op de bodem voor een langere tijd, je beten. Dus t was veel zwemmen en weinig stilstaan ;)

De tour duurde eigenlijk 6 dagen (wist ik veel) dus ik vond het suuuuuuper jammer dat er geen plaats meer voor mij was die drie dagen extra (ze gingen in een kleinere bus die een 4wd had naar kakadu national park en lichtfield national park...beide wil ik ook heen)
Dus moest ik helaas afscheid namen maar ik ben een week in Darwin dus als ze terug zijn hebben we afgesproken om Darwin onvelig te gaan maken.

Saus heeft me bij het YHA in Darwin afgezet waar ze geweldig goedkoop wifi hadden (een week voor 15 dollar en normaal is het 5 dollar per dag) Dus heb ik mezelf op getrakteerd, kan ik deze week eens hopelijk bijkletsen met iedereen in Nederland.
Iedereen in Nederland: maak een skype account aan svp en voeg rubsjuh toe :)

Gisteren na het aankomen weer gezellig gekletst met mn nieuwe kamergenootjes, gedouched en naar de avondmarkt gegaan waar het bomvol stond met heerlijke eetkraampjes. Er waren zelfs poffertjes! (maar die zag ik te laat....ik had ondertussen alweer een coupe ijs en een ijskoffie op...)
Nog even bij de souveniers gekeken maar ik vrees dat ik alleen souveniers kan meenemen als ik hier de jackpot win haha
Misschien in Cairns meer geluk!

Op het strand met m'n kamergenootjes gekletst terwijl we naar de zonsondergang en de sterren aan t kijken waren en toen in het hostel nog met mamma en Daantje geskyped. Toen was t alweer meeeeer dan bedtijd aangezien ik toen bijna 24 uur wakker was haha

Nou hopelijk wordt het in Nederland ook heerlijk weer (al is het hier wel een beetje TE warm)
En hopelijk spreek ik jullie op skype!!

Doegieeeees

  • 13 Mei 2013 - 15:57

    Ine:

    Hoi ruby

    Leuk je verhalen maar waar heb je meitje gelaten?

    Heel veel plezier nog en veel drinken in die hitte en niet alleen water.

    Groetjes

    Rob Ine Robin en Charlotte

  • 13 Mei 2013 - 17:35

    Mark:

    heeeeeeee rubsjuhi ik heb toevallig skype geinstalleerd vanmiddag omdat cithya zei dat je online zou komen maar die zei om 14.00 uur maar heb tot half 3 gewacht maar niks gezien mischien volgende keer beter.
    wel mooi datj je iedere keer zulke leuke mensen tegenkomt je hebt wat dat betreft wel erg veel mazzel .
    kweet niet hoe het weer daa is maar hier is regeenachtig en rond de 12 graden ik vermoed dat jij het wat beter treft dus geniet er maar van. groetjes je vader

  • 15 Mei 2013 - 12:56

    Ronald:

    Hoi zusje van mie!

    Dat kaartje rechtsboven raakt steeds meer bedekt met verslagen, straks weet je nog beter de weg in Australië dan in Nederland;) Ik heb ook Skype maar ik gebruik het nooit, ik ga m de komende tijd aanzetten om te kijken of je aan de lijn bent! Ik krijg binnenkort te horen of ik bij Elsevier mag komen werken, maandag mn tweede sollicitatiegesprek gehad daar. Nou, leef je uit zolang je daar nog rondtoert en pas op voor ganzen! X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22253

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: