Bellingen - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Bellingen - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Bellingen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

26 Januari 2013 | Australië, Bellingen

Hoooi,

Vanuit het wederom zonnige Australie een nieuw verslagje.
Dit keer zit ik in Bellingen (met dank aan Coen!)
Het is hier Geweldig! Een van de weinige plekjes in Australie aan de oostkust die nog niet druk bezet is met toeristen.

In het hele stadje zijn maar 2 hostels waarvan ik in het YHA zit (beetje mn stam hostel aan t worden haha)
Er zijn hier heel veel mensen die af en toe langskomen maar ook een paar die hier al een maand zitten en het hier nog steeds naar hun zin hebben. Ik wilde foto's uploaden aangezien ik de laptop van mn kamergenootje nu leen maar waarbenjij.nu werkt niet zo mee dus ik ga ze zo wel ff rondmailen.

Tsja wat valt er te vertellen over Bellingen?
Het ligt ongeveer een half uurtje rijden van Coffs Harbour, da's een vrij grote stad aan t water (duh) maar ben daar alleen met de bus doorgereden op weg hier naartoe, zag er veel te druk uit en kreeg een beetje rotterdam idee door de grauwe gebouwen wat helemaal niks is voor Australie! Snel doorrijden dus :)
De Aborigional stam Gumbaynggirr hebben heel lang in Bellingen gewoond, nog lang voor de grote boze mannen uit Engeland kwamen en ze wegjoegen. (lees ik hier van de muur)
Het is zo vet want overal hangen buddha's aan de muur, wijze spreuken (van de buddha) maar ook informatie dus over de Aborigionals. Achter me hangt zelfs een kaart van hoe de Aborigionals Australie kennen (plaatsnamen en namen van streken bjvoorbeeld
Queensland was een stuk kleiner en heette volgens hen gewoon simpelweg north east :)

Het stadje is echt een achtergebleven stadje waar je je in 1960 waant (daarom vind ik t ook zoooo vet) Iedereen is super vriendelijk, begroet je op straat, maakt een praatje, wijzen je de weg etc etc.
De oude panden van 1900 zijn ook allemaal blijven staan en daar zijn winkels in gebouwd zodat je een beetje Middelburg effect hebt maar dan natuurlijk in Australische stijl. Wat wil zeggen gekleurde huisjes (pastel tinten) met geveltjes en beetje western achtige opzet (een grote lange weg met winkels tegenover elkaar)

Verder is het stadje midden in het bos, t enige nadeel is dat als je een beetje wil wandelen je al snel 15 kilometer moet rijden want door t bos hier lopen kan gewoon echt niet. T is echt niet te doen want t het is heel dicht bebost (waar t dorpje is was ook eerst regenwoud maar is dus omgekapt om t te bouwen) Dus vandaag rijdt Kevin (jongen uit t hostel met een auto) mij en nog een jongen en meisje uit Zwitserland (ben de namen alweer vergeten) hopelijk naar de never never river waar t super mooi schijnt te zijn! Ik ben benieuwd :)

Nou dat was t wel denk ik...Oh ja bij zonsondergang komen er hier honderden Flying Foxes over t hostel vliegen. Als je op de veranda zit kan je ze goed zijn, echt heel bijzonder!
Voor diegene die niet weten wat Flying Foxes zijn, het zijn enorme vleermuizen. nouja...enorm...geen dracula achtige praktijken hoor maar een stuk groter dan normale vleermuizen! Ik zou zeggen: google and find out! ;)

Hoe is t daar in Nederland? Nog een beetje te doen met de kou of zijn er al mensen die een ticket naar Australie hebben geboekt? :)

Toedeelszz!

• 26 Januari 2013 - 01:13

Carla:

Heyyyyy Ruby xxxx
    Wat lijkt me dat een leuk stadje, en dat de mensen zo vriendelijk zijn enz enz hier in het westen worden we alleen maar nukkiger tegen elkaar of we schieten leuk om te horen dat het ook nog anders kan!
    Leuk verslag.... hoop er nog vele te lezen keep up the good work!!
    Leuk dat je al zo snel leuke mensen kent en samen met hun dingen bekijkt en ontdekt!

Hier in het koude Holland valt van de week de dooi weer in dus wat krijgen we dan.... precies regen regen Martijn zal waarschijnlijk in de regen spullen moeten verhuizen, het schiet daar al aardig op ik denk dat hij er zit aan het eind van volgende week.....
    Zal toch wel even moeten slikken hoor....... daar gaat er weer 1 maar goed dat hoort zo.... maar toch
    En if a was a rich girl dan vloog ik nu zeker naar je tot maar helaas het saldo op mijn rekening werkt niet echt mee.
    Doegie lieverd, nog veel fun en joy baaaaayyyyyyy XXXX Liefs Carla

• 26 Januari 2013 - 09:37

Lilianne:

Heeeeeeej Ruby,
    Wat klinkt het allemaal heerlijk! Vriendelijke mensen, heerlijk zonnetje veel nieuwe dingen ontdekken......
    Op dit moment sneeuwt het hier weer, ook wel een mooi zicht, voorlopig het laatste want de dooi komt eraan. Komt de blubzooi weer, dat is wat minder......
    Afgelopen woensdag waren je moeder, Kim en Indy hier, altijd gezellie!!!!
    Hoe warm is het daar nu En heb je al veel geoefend met het lopenm met de rugzak of laat je je lekker rijden?
    Veel plezier met het bezoekje aan de never never river, vreemde naam trouwens, is het nou wel een rivier of niet?
    En die enorme vleermuizen, je mag ze van mij daar houden;-) Heb je al kangoeroes en koala's gezien ondertussen?
    Toernedoki en tot de volgende keer!

• 26 Januari 2013 - 09:57

Annella:

Volgens mij ben je bij je broer in de leer geweest(echt geen neefje van mien or,) want je schrijft het allemaal erg leuk op.
    Het ziet er vast heel anders uit dan wij denken, maar je vertelt het in ieder geval beeldend.
    Leuk dat je juist naar plaatsen gaat waar niet iedereen komt, die kun je ook op internet bekijken.
    Wij kijken op dit moment weer naar wat vallende sneeuw, maar hebben het strengste weer wel gehad volgens de berichten.
    Onze warmte komt van de CV en de fleece dekens.
    Blijf vertellen en genieten, we reizen zo gezellig met je mee.
    Straks komt oma naar hier, dan zal ik haar je verhaaltjes weer laten lezen. Misschien stuurt ze ook wel een reactie.

Tot later, Groetjes Fam .Tolhoek

• 26 Januari 2013 - 11:35

Bianca:

Howdie Rubygirly! Hey wat leuk joh dat je het zo naar je zin hebt. Als we zo jou verhalen lezen kunnen we er ook een beetje weg mee dat je het zo goed hebt en daar zijn we blij mee. Toen je schreef over dat stadje Bellingen moest ik meteen denken aan de film Brideflight, dat speelt zich ook n beetje in jaren 60 af. En wat heerlijk dat je zulk lekker weer hebt. Wij moeten iedere ochtend de autoruiten krabben en handschoenen aan en je ik weet niet hoe warm aankleden eer je een stap buiten kan zetten. Ben er helemaal klaar mee. Maar de dooi komt eraan en dan maar hopen op een beetje voorjaar. Aan de andere kant is het wel een mooi zicht hoor al die besneeuwde polders. Nou hou je goed en zorg goed voor jezelf. Ontvang van ons een dikke knuffel en houd je oogjes open!! Mark & Bianca