Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Coolangatta

Blijf op de hoogte en volg Ruby

21 Januari 2013 | Australië, Coolangatta

Ohlaa,

Omdat t hier nu nog harder regent dan in Nederland (ik vernam dat t bij jullie alleen sneeuwt) ff een blog update:

De afgelopen dagen in Brisbane waren heerlijk! Het is een geweldige stad met zn eigen sfeer (of is een stad vrouwelijk?) het bruist van leven en gezellige terrasjes. Heeeel veel kleding winkels en schandalig weinig boeken winkels (maar misschien is dat maar beter voor mn budget en backpack/rug)
Iedereen is eigenlijk wel met uiterlijk en werk bezig en best op zichzelf. Wanneer je echter een praatje begint met een inwoner die niet naar zn werk of een modeshow moet dan zijn ze super vriendelijk en sociaal.

Eigenlijk wilde ik niet weg uit Brisbane, mede door de super gezellige dormmates die er de laatste twee dagen bij waren gekomen. Maarja ik ben naar Australie gekomen om er wat van te zien, niet alleen door de stad te wandelen!

Dus vanochtend mn backpack ingepakt (of ingepropt, hoe je t bekijkt) en ik een rode Greyhound bus gestapt naar Coolangatta.

Coolangatta heeft ook zn eigen sfeer maar is veel meer wat je verwacht van een Australische stad (alhoewel ik betwijfel of je dit een stad mag noemen)
Iedereen is relaxed, maakt spontaan een praatje. Zo liep ik met mn backpack uit de bus op zoek naar een hostel en vroegen mensen meteen al wat ik ging doen en toen ik zei dat ik een hostel zocht wezen ze me naar t dichtsbijzijnde.
Deze zag er alleen niet echt gezellig uit dus doorgelopen en na een uur rondsjouwen besloot ik toch maar eens naar een hostel te vragen aan een paar surfdudes. Deze keken me echter zo verdwaasd aan dat als iemand had gezegd dat ze stoned waren ik t ook had geloofd. Maar volgens mij waren ze gewoon niet zo slim want op de vraag of ze wisten of er een hostel in de buurt was antwoordden ze: ehhh ja vast wel.
Zeeeer behulpzaam dus... Ze begonnen een verhaaltje over dat ze wel wisten dat er een een stad verderop was (daar heb ik veel aan) en dat ze dachten dat er die kant op wel een zou zijn...

Ik dus maar op goed geluk "die kant" op en toen ik langs een auto liep waar een mevrouw in zat ging t raampje ineens naar beneden en vroeg ze of ik de weg zocht. Ik vertelde dat ik een hostel zocht en gaf t papiertje met de drie hostel adressen er op. Kortom: ze gooide mn backpack achterin en vroeg naar welke ik gebracht wilde worden.
Super lief!!

En nu zit ik dus in een super relaxed hostel waar ze zelfs een gratis wasmachine hebben en een ontbijt! Geweldig :) en gratis wifi beneden. Stuk beter dan de vorige!

Nou dit was wel weer een update waar jullie lekker om kunnen grinniken hoop ik ;)

Jullie veel plezier met sneeuwpoppen maken en ruitenkrabben! Ik ga morgen lekker zwemmen en nog bruiner worden :)

Toedelsz!!

  • 21 Januari 2013 - 10:07

    Marina:

    Hoi Ruby,

    Zo leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!

    Veel plezier verder en groetjes, Marina

  • 21 Januari 2013 - 10:47

    Elly Baert:

    hoi, als de hele reis zo verloopt is het wel vol te houden! hier sneeuwt het inderdaad weer. gisteren door de sneeuw uit Maassluis gekomen. was wel glad hoor! Maar heel thuisgekomen. je krijgt de groetjes nog van Corine en Rody. en een hele leuke reis... ik ga zo eens een kaart van Australië ophangen, kunnen we je reis volgen. hier gaar dus alles zijn gangetje. Kim was net druk de vleeswaren aan "t snijden in de winkel. heb je al een telefoonkaart van Australië? dikke kus van ons en tot later xx

  • 21 Januari 2013 - 11:21

    Els:

    Hoi maatje,wat tof dat je het zo naar je zin hebt. Neem je wat zon voor ons mee als je terug komt?

    Ik mis je wel in het orkest,maar je moedertje doet het super.

    Veel plezier nog,Els & Cemile XXX




  • 21 Januari 2013 - 11:53

    Martijn:

    Hoi lekker kangarootje van je!

    Fijn om te horen dat je het ontzettend naar je zin hebt! Leuk dat er genoeg behulpzame mensen zijn. Niet te bruin worden, anders pas je niet bij m'n interieur als je terug komt.

    Geniet ervan!


  • 21 Januari 2013 - 12:27

    Annella:

    Ha die Ruby,

    Erg leuk om te lezen dat je het zo naar de zin hebt.En alhoewel de sneeuw toch ook wel wat heeft zouden we hier best met je willen ruilen qua temperatuur al was het maar voor een paar daagjes.
    Het gaat wel snel he want morgen ben je al een week uit Nederland weg, dus we willen maar zeggen.
    Gewoon lekker doorgaan met je avonturen,.Wij genieten wel een beetje mee door ze te lezen.
    Voordat je het weet is het halve jaar alweer voorbij.


    Groetjes Kees en Annella en Cynthia en Davey.

  • 21 Januari 2013 - 17:24

    Lilianne:

    Hej Ruby,
    Zo te lezen gaat het allemaal prima daar. Gelukkig kom je pas over een half jaar terug en dan hoop ik ondertussen ook een aardig kleurtje te hebben, zodat ik naast jou niet zo bleekjes ben...... maar voorlopig zijn we hier blauw van de kou;-)
    Nu zit je in een heerlijk hostel, waar je zo aan kunt schuiven voor het ontbijt, lekker hoor! Dat de relaxte manier van leven goed bevalt kan ik me goed voorstellen
    Succes maar weer en ik kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.
    Houdoe en groetjes, Lilianne


  • 21 Januari 2013 - 18:15

    Mark:

    ben blij om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en laat ons maar blauwbekken van de kou hoor daar hoef je helemaal niet mee te zitten ik hoop echt dat je hele trip overgoten is met zon en gezelligheid veel geluk en plezier van je ouwe brombeer xxx

  • 21 Januari 2013 - 22:30

    Kim (Voor Jou De Kléne!):

    Zus!

    Ben blij dat het daar goed gaat in Aussie! En dat de mensen super vriendelijk zijn! Hoezee!! Bruin worden in in Holland lukt nog niet zo echt, dus je gaat me inhalen... Mijn tranen zijn nu helemaal weg, komt door het werk en de superlieve collega's, hebben me even flink een oppepper gegeven. Nog tips om René ongemerkt met sneeuw in te wrijven? ;-)

    Nog heel veel plezier in het warme buitenland, en geniet ervan!

    Dikke kus,

    Je struukstrukelduukzusje!

    Kimmy

    Xxx

  • 22 Januari 2013 - 19:03

    Tessie:

    Lieve ruby,

    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! En ik vind het ook fijn om een mailtje te krijgen met je blog! Ik heb veel aan je gedacht vooral als ik door die &%#** sneeuw moest dacht ik; oké doordat het hier nu winter is, heeft ruby zomer! Ti's dus voor het goede doel:)! Geniet geniet en schrijf af en toe op je blog dan kunnen wij lekker meegenieten!

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 22250

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: