Sydney (en stukje Bellingen) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Sydney (en stukje Bellingen) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Sydney (en stukje Bellingen)

Blijf op de hoogte en volg Ruby

01 Februari 2013 | Australië, Sydney

Hallootjesss,

Vanuit Sydney deze keer een berichtje.
De afgelopen 3 dagen heb ik vast gezeten in Bellingen (wat verrassend leuk was) Ik ontmoette Brad die een dag voor de overstroming in t hostel kwam. Hij had zn gitaar mee dus we werden al snel maatjes, lekker jammen Woopie!
De volgende dag regende t heel de dag en hij ging naar een paar vrienden in Bellingen, vroeg of ik mee wilde.
En aangezien er niet eens een bioscoop is in Bellingen was ik heel erg blij met deze uitnodiging.

Samantha is de vriendin van Brad waar we naartoe gingen en vanuit Samantha gingen we naar Lauren waar Tyler ook was (toen kende ik ze natuurlijk nog niet) Na een beetje kletsen hadden we ineens het idee om een woord te kiezen wat je niet mag zeggen en als je t wel zegt moest je een kledingstuk AAN (niet uit jongens, zo raar werd t niet) trekken.
Het werd uiteindelijk Yes en No. Dus 7/8 lagen verder hadden we t zo warm dat we er mee stopten haha. T werd etenstijd dus ik naar de supermarkt met Brad en Samantha om wat eten te halen...was de supermarkt dicht omdat we blijkbaar dus ingeregend waren (er stroomt een rivier door t stadje en de brug was helemaal onderwater dus niemand kon er meer in of uit) Er zijn nog twee andere in/uitgangen maar die stonden ook onder water dus...deelde Brad zijn noodles met me die hij nog had en gaf ik hem een van de twee appels die ik nog had (zeer voedzame maaltijd die dag)

De tweede dag wilde ik dus weg gaan maar reden er geen Greyhound bussen omdat alles overstroomd was in NSW en Brisbane.
Nog een dagje vast in Bellingen. Weer met t zelfde clubje opgetrokken, lekker gejammd, filmpje gekeken, heerlijk gechillt!

Derde dag was t super zonnig maar om een of andere reden waren de Greyhound bussen nog steeds niet van plan om te gaan rijden dus nog een dagje in Bellingen. Weer met t zelfde clubje opgetrokken: gejammd, genoten van Samantha's heerlijke salade en spaanse lessen gevolgd (stelde niet veel voor, kinderboek where the wild things are in t spaans gelezen) Super gezellig allemaal! Hele lieve, sociale mensen, geweldig :)

De vierde dag dus wel de bus naar Sydney. 's ochtends met Brad het nationaal park van Dorigo doorgewandeld, nog een enorme leech (bloedzuiger volgens mij in t Nederlanders?) in mn schoen gevallen (blijkbaar kan dat) en door mn SOK heen mn hiel leeg gezogen haha. Nee zo veel bloed was t niet eens maar wel ranzig...
Toen s middags van iedereen afscheid genomen en daarna naar de bussstop in Urunga waar de Greyhound bus zou komen. Om kwart voor 4 was ik er, 5 over 4 zou mn bus komen en half 6 wassie er nog niet...
Ik naar t motel dat er naast stond, gevraagd of die misschien iets wisten.
Weer super lieve behulpzame mensen die meteen voor me gingen bellen en op de site kijken terwijl ik een glas koud water kreeg en van t toilet en de wifi gebruik mocht maken...SUPER!
Uiteindelijk kwam de bus om 6 uur en moest ik hard rennen naar de bushalte omdat ik nog op de wc zat...

Nu dus in Sydney! Hele leuke kamergenootjes waar ik vandaag de omgeving van t hostel beetje mee ben door gelopen en die met me mee gingen om allemaal saaie dingen te regelen zoals een rekeningnummer, heeeeel erg lief! Net met zn drietjes wat gegeten en in een pub naast t hostel wat gedronken (leuk bandje!)

Dus aangezien ik 4 uur internet heb van Kilroy (danku voor t geweldige pakket Lisa!) kan ik jullie goed op de hoogte houden. Morgen dus meer, dan gaan we met zn drietjes de markten afstruinen en richting Oprah house natuurlijk...

Tot horens!!

Liefs uit Ozz

  • 01 Februari 2013 - 13:00

    Monty:

    goed bezig, hoor!! By the way: het is Opera House...... xx

  • 01 Februari 2013 - 14:42

    Martijn Walhout:

    Hoi lekker dingi,

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen. Wat fijn om te zien dat je je zo goed red met alle hulp die je krijgt en met je eigen groote dosis intuïtie. Wat is dat nou met die overstroming heb ik namelijk niks van mee gekregen. Maar zo te horen viel het allemaal wel mee. Geniet van et mooie weer in Sydney, hier regent et al de godganze dag...

    Enjoy!!!!

    XXX

  • 01 Februari 2013 - 14:46

    Leny:

    Geweldig hè, zulke leuke mensen? Het lijkt wel of ze daar voor het oprapen liggen ;)
    Geniet ervan!
    Groetjes, Leny, en ook van Jan natuurlijk

  • 01 Februari 2013 - 17:02

    Nichie Cynthia:

    heeey Ruby!

    wat een ontzettend leuke verhalen allemaal!
    echt súper jaloers natuurlijk.
    Hier heb je die 8 lagen wel bijna nodig.
    in iedergeval ik wel
    regen, regen, regen.
    Vriendlief zit dichtbij jou in de buurt!
    Gaat morgen (2februari) terug richting dubbo.
    Daar staan zijn werkspullen nog;)
    z'n Geld is op dus moet weer aan 't werk.
    Echt leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Heel veel plezier nog daar & tot horens!

    Groetjes je jongste nichie

  • 01 Februari 2013 - 18:54

    Carla:

    heeyyyyy Ruby,zo leuk om je verslagjes steeds te lezen..al een kangoeroe gespot...beetje goed te eten daar
    Evert is bami aan het maken dus word wel laat eten maar dan heb je ook wat!!
    En thuis is het wat stil geworden nu Tijntje in Goes zit, maar wel heeell gezellig aan het worden daar hij heeft zelfs een dekbed overtrek gekocht met allemaal Australische teksten op zodat hij veel aan je denkt hihi ;-)) hier doet het niet anders dan regenen en regenen niet veel aan maar de temperatuur is weer wat omhoog...
    saai 77 tinten grijs dus...hoop dat het bij jou beter is....nog veel plezier en fun......kijk weer uit naar je volgende verslag! veel liefs van Carla doeg lieverd xxxxx

  • 02 Februari 2013 - 11:01

    Mark:

    geweldig om te horen dat het allemaal super gaat en je zulke leuke mensen ontmoet hier is de sneeuw en het ijs inmiddels verdwenen en zowaar het zonnetje schijnt . Wij gaan vanmiddag naar Bruuu want morgen is Bianca dr moeder jarig . Verder is alles nog het oude heb gisteren nog van jou heerlijke tomatensaus gegeten zag die nog in de vriezer staan,denk pik in ze ziet het toch nie hahaha. Zit eigenlijk nog op een foto van jou te wachten,ben benieuwd hoe bruin je al bent ,of is het er allemaal af geregent? Ik heb niet zoveel te melden als jou dus hou ik het hier maar bij . Veel plezier en geniet van al het moois daar. de groeten van Bianca en mij natuurlijk, Love You dikke kus en tot horens.

  • 02 Februari 2013 - 20:58

    Ine Hendrikse:

    Hoi Ruby

    Wat leuk om je verslag te lezen.
    Charlotte vertelde tijdens het eten dat je een reisverslag schreef en dat had je ook al gezegd maar vind het super om je toch te kunnen volgen op je reis.
    Jammer dat je niet meer bent langs gekomen om gedag te zeggen maar deze verslagen maken alles goed. haha
    Ga je iedere dag volgen.
    Groetjes en veel plezier ook namens Rob en Charlotte
    Dikke kus
    Ine


  • 03 Februari 2013 - 16:53

    Oma Huissen :



    hoy ruby

    hier een berichte van mj
    ijluek al die berichtes l

    je maak daar nog al wat mee

    een dag niet eten en een bloed zuiger in je schoen

    en je hebt daar ook al fijne contacten

    ik vind qok luek die berichtes

    ik wens je weer veel fijne belevenissen

    entot horen

    gr. oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 22216

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: