The Blue Mountains - Reisverslag uit Faulconbridge, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Faulconbridge, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Ruby

06 Februari 2013 | Australië, Faulconbridge

Hallootjesss

Een verslagje vanuit het wonderlijke, adembenemend mooie nationale park: the blue mountains!

Dinsdag middag de trein gepakt vanuit Sydney naar Faulconbridge (dorpje halverwege de Blue Mountains) waar Brad me op kwam halen van de trein en aanbood om in ruil tegen een cheescake, wat liedjes en een typisch Nederlands gerecht gratis in zn logeerkamer te slapen en me rond te leiden in de mountains.

Aangezien Brad een hele relaxte kerel is en vrijwilligerswerk doet als een toergids in de Blue Mountains nam ik dat aanbod natuurlijk maar al te graag aan! Gisteren heeft ie me een belachelijk mooie route laten zien waar we na een goed anderhalf uur klauteren en klimmen een heel eind boven op een berg stonden en een prachtig uitzicht hadden (fotos komen hopelijk nog)
Echt onbeschrijfelijk mooi hier...

S avonds nog even langs de three sisters gelopen. Voor degene die niet over google beschikken: the three sisters zijn drie "kleine bergen" en heilig voor de aborigionals (k was daarom ook zeer verbaasd dat je er zelfs op een kon komen en er gewoon een bank en vuilnisbak en alles in is gehamerd...)
Het verhaal gaat zo (althans volgens Brad) lang geleden waren er drie zussen die heel mooi waren. Er waren drie broers die de zussen wilden trouwen maar ze waren van een andere stam dus ze mochten niet met hen trouwen.
De broers begonnen dus een oorlog tussen de stammen om de zussen te kunnen trouwens. Omdat de levens van de zussen in gevaar waren was er een magier die de zussen in bergen veranderde zodat ze veilig waren. Maar omdat de magier in de strijd werd gedood bleven de zussen voor altijd van steen...

Beetje anti climax als je t mij vraagt...

Goed, vandaag dus toast met boter en vegimite gekregen als ontbijt van Brad (met een enorme micky mouse mok vol thee met melk) een typisch australisch ontbijt! Lekker eigenlijk...tis ff wennen maar toch lekker haha.
Daarna wat fotos bekeken van zijn reizen en daarna naar een aantal lookouts gereden in de buurt. Heeeeele mooie uitzichten gezien en daarna dus cheesecake ingredienten gehaald, uitleg gekregen over cricket (super populair in Aussie) pizza gegeten en cheesecake gemaakt. Daarna Eddie Izzard gekeken en een Australische komiek waar ik de naam alweer van vergeten ben.

Ben benieuwd wat we morgen gaan zien en beleven!
Iedereen trouwens super bedankt voor de reacties.
Ik kan vreemd genoeg niet reageren op jullie reacties maar ik lees ze allemaal!

Liefs uit Ozz

  • 06 Februari 2013 - 15:29

    Annemieke:

    zo juist klaar met mijn aussie lees marathon.

    :( ben nu wel erg jaloers.... mooi weer leuke mensen en geen zorgen.
    fijn om te lezen dat alles zo goed gaat, en dat je daar zo snel aanspraak vind(oké niet lastig omdat je super spontaan en aardig bent)

    maar je verhalen motiveren wel om de reis zelf ook eens te maken....en snel!!
    hier is het nog steeds lekker het zelfde.
    vandaag toevallig wat zon maar regen in combinatie met sneeuw is niet vreemd meer.

    nou ik ga je foto's bekijken en jaloers zijn, cake bakken en verder met mijn vastenavond spullen klaar zetten want JA JA dat ga ik zeker te weten vieren :D.

    geniet van je avontuur en tot horens xxxxx

  • 06 Februari 2013 - 18:42

    Lilianne:

    Hej Ruby,
    Wat een belevenissen allemaal. Zo te lezen is het een schitterend land en wat een vriendelijke mensen, je weet ze goed te vinden of zij jou! Voor een cheesecake een hele rondrit in een natuurpark en slaapplekje.
    Mooi verhaal van de 3 zusters! Waar of niet, maakt volgens mij niet zoveel uit.....
    Ben benieuwd naar al je volgende verhalen, want die zullen vast wel volgen.
    Vee plezier nog! Groetjes, Lilianne

  • 06 Februari 2013 - 19:40

    Mark:

    hee lieve schat wat geweldig allemaal ik zit hier gewoon mee te genieten en wat een mazzel met zo n geweldige gids zo worden de verhalen alleen maar mooier en mooier, nog iets moois en geweldigs goed ee dat kim aangenomen is bij de emte ben super blij voor haar. Nou ga maar weer lekker avonturen beleven dan krijgen wij weer mooie verhalen. tot horens ee doeiiiiii love you xx

  • 07 Februari 2013 - 18:41

    Tessie:

    Hey ruby,

    Yes weer een berichtje van Ruby denk ik wanneer ik mijn mailbox zie!
    Zo leuk om te lezen dat je geniet en dat het goed gaat, is de cake nog gelukt.?

    Have fun!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 22229

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: