Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ruby

27 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Verslag 2!

Heeerlijk gratis wifi ;)
Hoi tante Leny, jaaa ik had je tip onthouden voor in Brisbane en was m daarna beetje vergeten... Maar werd er dus weer aan herinnerd door mn jamergenootje haha!

En Coen, geen zorgen ik heb alle delen van Dan Brown voor je besteld vanochtend! En fotos maak ik met mn camera en er is hier dan wel gratis wifi maar geen gratis cardreader... Maar zodra ik de kans krijg laat ik ze zien natuurlijk.

Goed, gisteren na het eten lazen Minna en ik een berichtje dat er gratis (gratis?!....ja gratis!!) cheese and wine was op het dakterras van t hostel. Wij daar naartoe (nog net niet aan t rennen) komen we boven, geen kaas en wijn...
Dus ik vraag aan een paar jongens of ze weten waar de wijn en kaas is. Kijken ze raar op en vertellen dat er geen kaas en wijn is maar dat er een gratis bbq was maar dat we net te laat zijn... Hmmm heeel erg jammer... Maaaaar er waren nog wat blikjes cocacola over dus met een gratis blikje cocacola door Melbourne gelopen.

Vanochtend hebben we een tour door melbourne gedaan. De tourgids was een hele spontane grappige Melbournian ie vol trots over "zijn" stad vertelde. Heel leuk! Bleef ook steeds de draak steken met Sydney. Voor diegene die t niet weten; Sydney en Melbourne zijn beetje als Amsterdam en Rotterdam, geen vriendjes van elkaar. Willen allebei de beste zijn bla bla bla...
Maar de tourgids vertelde dus dat rond 1900 Melbourne een aparte staat wilde zijn (behoorde eerst onder het bestuur an Sydney) en na lang zeuren werden ze dan eidelijk een aparte staat: victoria, met Melbourne als hoofdstad. Het leuke is dat ze een maand daarna een hele hoop goudaders vonden in Victoria ter waarde van ongeveer 30 miljard euro :)

In die tijd werden er dus prachtige gebouwen neergezet en was er zat geld voor kunst en cultuur. Melbourne werd toen wel Marvelous Melbourne genoemd (hoop dat ik t goed spel)

Tja dat en nog veel meer werd er verteld maar dat ga ik niet allemaal typen, kunnen jullie vast op wikipedia lezen ;)

Ik vind dit echt een veeeeel fijnere stad dan Sydney. T is niet zo gaotisch, niet zo druk (natuurlijk is t druk maar niet zo erg als Sydney) en je hebt hier overal prachtige graffiti en straat artiesten en s avonds bijna overal bandjes in de cafes: heerlijk!

Nou wie weet volgt er nog meer, meer verhalen van Marvelous Melbourne! ;)

Ohja ik heb mn fotos nog! Op een of andere manier waren ze in een andere map opgeslagen waardoor mn camera ze niet meer kon zien maar ze op de computer wel te zien waren dus dat was een heeeele opluchting!!

Toodelszz

  • 27 Februari 2013 - 08:37

    Monique:

    Heey,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen, vooral dat van Melbourne komt me bekent voor.
    Die gratis tram is wel leuk he?? Ben je ook naar het grote aquarium geweest??
    En word je al een beetje gek in de winkels bij de kassa dat ze bijna allemaal vragen "Hi how are you doing? "
    Heel veel plezier nog, maar dat zal wel lukken het is echt een gaaf land.

    Groetjes Monique

  • 28 Februari 2013 - 16:40

    Ronald:

    Hoor ik dat nou goed Ruby? GRATIS COLA!? Ik denk dat ik ook maar ns een ticket haal, misschien kan ik nog mee met Mei!

    Super, dit blog. Ik volg je verhalen op de voet. Of op de bank, zoals nu. Zo te lezen veel leuke mensen en mooie plekjes. Ik kijk nu al uit naar de eerste gratis cardreader die je tegenkomt:)

    Have a jolly good time (zo zeggen ze dat vast niet daar, maar het klonk wel aight toen ik het hardop met een Australisch accent zei) en hou je ogen open voor goudaders!

    Groetjes van Bas en Bennie!

    Xjes!

    P.S. ik heb laatst je kast in Schore overhoop gehaald om een zeker wit jurkje dat in Mei dr koffer mee moest te vinden, dus misschien moet je de boel even herstructureren over een paar maanden;)

  • 28 Februari 2013 - 16:42

    Ronald:

    En oja, bedankt voor de kaart natuurlijk:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22216

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: