Grampians, Zuid Australie en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Grampians, Zuid Australie en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Grampians, Zuid Australie en Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Ruby

26 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Hallo daar in t verre koude noorden!

Ik hoor van iedereen verhalen over de sneeuw en de kou in Nederland dus vind nu dat ik niet meer mag zeuren maar wij hebben toch ook best wat kou doorstaan hier in Australie ;)

Goed Ik was volgens mij bij Warrnambool gebleven in m'n vorige verslag dus daar zal ik dan nu maar beginnen.
We verbleven daar op een camping naast t hostel waar we goedkoop konden kamperen en, nog veel belangrijker, douchen!
Na al dat bushcampen heb je echt wel zin in een lekkere warme douche.
Er was niet echt veel sfeer maaaar daar konden deze drie Hollandse dames natuurlijk wel wat aan veranderen. In plaats van bij de rest van de dooie mussen voor de televisie te gaan zitten pakten we de pokerchips en de kaarten erbij en vroegen we onze buren (kampeer buren) erbij te komen. Hebben super gezellig zitten pokeren (dit was mijn eerste keer pokeren...blijkbaar had ik iets van een royal flush maar wist ik dat niet en dus heb ik heel veel chips misgelopen hahaha. Maar moet t toch een keer leren!
Ook vrij bizar was dat voor dat we gingen pokeren we zaten te eten en ineens twee meisjes die ik in Batemans Bay en in Melbourne tegen ben gekomen, daar WEER tegenkwam! Dat we ook in t zelfde hostel en dezelfde plaats op t zelfde moment kwamen, best speciaal vond ik. En heel leuk.

Volgende dag hebben we beetje Warrnambool doorgekeken dus, art gallery, library, ehm..ohja Tower Hill maar dat had ik volgens mij al opgeschreven in t vorige verslag.
S avonds weer gepokerd en nog een heel stel Nederlandse gasten ontmoet die niet alleen heel gezellig waren maar ons ook nog geweldige tips hebben gegeven over WA (West Australie) waar we konden kamperen, wat we absoluut niet en wel moeten doen. HEEL fijn, bespaart ons weer tijd en geld.
Ik heb zo goed als ik kon mijn tips gegeven voor de oostkust waar zij naartoe gingen maar aangezien ik niet met auto ben gereisd daar ben ik dus ook niet naar kleine plaatsjes geweest en kon ik niet zo gek veel vertellen.

Toen zijn we op weg gegaan naar The Grampians. Een enorm nationaal park in de bergen ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Warrnambool. We kwamen daar aan, super warm, kangaroes op de camping, vogels in de bomen (zwartwitje genaamd volgens Anna) en houtblokken al voorgehakt. Super! 's avonds dus lekker fikkie gestookt (kwamen al die avonden voor t kacheltje toch nog van pas) en gitaar gespeeld. Ook namen we ons voor om de eerst volgende keer dat we een winkel zagen Marshmellows te kopen, hoort er ook bij toch?
Daar een aantal hele mooie lookouts bezocht, door The Grand Canyon gelopen (ja mensen, die hebben ze niet alleen in Amerika) en met een beetje pushen van mijn kant (Anna en Meitje hadden niet echt geweldig veel zin naar mijn idee) naar t topje van de berg geklommen met een spectaculair uitzicht over de vallei en rivier. Echt heerlijk!
Die nacht dus ook heel goed geslapen aangezien de klim nogal vermoeiend was haha.

Was die nacht blijkbaar errug koud (ik had mijn geweldige slaapzak die tot -15 kon dus nergens last van) en Anna en Meitje hadden niet echt veel slaap gekregen. Die ochtend merkte ik de kou wel aangezien de tent helemaal nat was en t buiten ook nat was. De eerste keer in de auto gegeten en snel naar Mount Gambier gereden waar t een stuk warmer was ;)

Daar zijn we naar een sinkhole midden in de stad geweest (de grond is er erg zacht en als er dus veel regen valt dan kan dat stuk waar water blijft liggen instorten oid) van 9 meter diep. Daarna naar the Blue Lake gereden wat echt bizar blauw is (denk aan zwembadwater/chloor blauw) omdat t een meer in een vulkanische krater is.
Met Meitje nog een tochtje gemaakt om een ander meer daarnaast (je kon niet om the Blue Lake heen wandelen, was erg stijl) en toen doorgereden naar Merimbula oid. Weet de naam niet meer maar was ook alleen een stopover om in Cape Jervis te komen waar we de ferry naar Kangaroo Island moesten hebben.

Zijn in totaal 4 dagen op Kangaroo Island geweest. Eerste dag was t heerlijk weer en hebben we beetje op de camping gehangen en als drie oude dametjes gekaart en spaghetti gekookt...
De tweede dag zijn we van alles rondgegaan. Naar en lavendel shop waar ze echt zo'n beetje ALLES met lavendel maken. We hebben daar dus lavendel ijs en lavendel milkshake gedronken en ons erg gezond gevoeld ;)
Ook naar een schapenkaas boerderij gegaan waar je schapen kon melken maar dat was pas om 2 uur 's middags en kwamen daar aan om 12 uur dus gingen we niet 2 uur op wachtten...Vervolgens naar een eucaliptus distilleerderij gereden waar ze olie maakte van eucaliptus wat je blijkbaar voor van alles kan gebruiken: schoonmaken, wondjes, tafels waxen noem maar op (yeh right...) Wat wel leuk was was dat we een film te zien kregen over hoe t bedrijf was opgestart enzo en dat we in een koets mochten zitten terwijl we de film keken (hoogtepuntje van Kangaroo Island jongens!) Toen naar een honing boerderij gegaan waar ze de laatste blabla bijen hadden die uit Italie waren overgekomen. Vandaar ook dat we dus op de ferry allemaal bordjes zagen dat je geen bijen mocht meenemen (wie neemt er in godsnaam bijen mee?!) Oh en ook geen vossen ... (shit moet ik die weer naar t asiel brengen) ... maffe mensen die Australiers!
Enfin dus in de honing boerderij heb ik honey mede gedronken (smaakt beetje als zoete witte wijn) en honing ijs gegeten ... die dag was niet erg goed voor de lijn ;)

De volgende dag naar t nationaal park want in de Lonley pLanet beschreven stond als een van de mooiste parken ter wereld...was t dus bij verre NIET. Niet dat t nou lelijk was maar t was een doodgewoon bos en zelfs geen Platypus gezien op de Platypus route...best een grote teleurstelling...

Volgende dag was ik ziek (misschien van de teleurstelling? :p) dus lag ik misselijk en met hoofdpijn op de achterbank van ons autootje terwijl Anna en Meitje naar the remarkable rocks gingen en naar de grotten en weet ik t al niet meer. Ik was te druk met slapen. Ongeveer 24 uur achter elkaar geslapen en toen was ik weer helemaal beter! Toen hadden we ook eindelijk een zonnig dagje en dus lekker op t strand gelegen, Sherlock Holmes gelezen en s avonds een fatsoenlijke maaltijd zonder bonen in blik bereid omdat we eindelijk een IGA (supermarkt) hadden gevonden op dat verrekte eiland.

goed....zoals misschien duidelijk was is Kangaroo Island niet echt een aanrader. Oh ik bedenk me ineens dat ik t grappigste ben vergeten te vertellen.
Wij waren zoals gewoonlijk als echte piromanen weer een vuurtje aan t stoken op een vuurplaats, beetje jammen en zelfs (jawel) marshmellows aan t roosteren...komt er ineens een auto t veld op gereden (we waren helemaal alleen) met een man er uit in zn korte broekje. Houdt zn handen omhoog gehouden en zegt iets in de trant van sorry mensen maar het is vandaag total fire ban, wisten jullie dat. Wij wisten dat ook ECHT niet want hadden t al vaker gehoord en ons er braaf aan gehouden. Hij was gelukkig niet van de politie oid maar wel van de brandweer en pakte dus zijn brandweerslang uit de auto en goot ons kleine vuurtje helemaal vol tot t een vijver was geworden uit. T was een beetje belachelijk om zoveel water er overheen te gooien maargoed, doe je niks aan.
We hadden wel echt MEGA veel geluk want als de politie ipv hij t had gezien dan hadden we mooi een boete van 4000 dollar kunnen betalen. Erg sociaal ook van de camping eigenaren (veld eigenaren) dat ze even vertelden dat t total fire ban was...

Goed!
Nu dus in Adelaide.
Tot nu toe een hele leuke stad waar iedereen wel erg netjes gekleed is (alle mannen in pak en alle vrouwen in rokken en blousjes)
Ik dus maar ook mn nette jurk aangetrokken (vooral omdat ik die niet aan had kunnen hebben en t mn enige schone kledingstuk was)
En nu hier dus tot 1 april en dan naar Perth!

Anna gaat lekker mee naar West Australie, heeeeel gezellig!! Ben benieuwd hoe t daar gaat zijn.

Hoop dat jullie daar ook es een keer lekker weer gaan krijgen want eind maart en nog steeds sneeuw is wel bizar hoor.
Ik doe mn best om een beetje zon die kant op te sturen.

Toedelsz!!!

  • 26 Maart 2013 - 08:38

    Leny:

    Ha, Kangaroo Island, dat is echt Australie in mijn ogen! Maar dat viel dus tegen ;)
    Maar gelukkig beleven jullie dus een heleboel, had niet anders verwacht. De zon hebben we nu ook hier hoor, niet met jullie temperaturen natuulijk, maar het lijkt een beetje de goeie kant op te gaan. We houden de moed erin!
    Jullie denken toch ook wel aan de vitamientjes he? Groeit er daar geen fruit aan de bomen, dat idee heb ik altijd van warme landen?
    En jullie gaan ook naar het westen. Gaan jullie dan ook varen of zwemmen met walvishaaien? Schijnt een mooie belevenis te zijn. Het zijn heel grote haaien zonder tanden, meer een soort walvissen.
    Wat jullie ook gaan doen, geniet ervan!
    Groetjes, Leny

  • 26 Maart 2013 - 17:11

    Mark:

    hee meisje wat geweldig allemaal ik ben stinkend jaloers op je .hier gaat alles zn gangetje althans alles is wat veel gezegd heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het faillissement van versluis en willeboer is aangevraagd en vandaag is dat goedgekeurd dus na deze week ben ik ff zonder werk maar ben al druk aan het solliciteren dus maar moed houden. Voorlopig houden we het nog wel ff vol. Doe jij maar lekker genieten or ik kom er wel uit . groetjes van Bianca en een dikke kus van mij o ja en niet vergeten de groetjes aan meitje

  • 29 Maart 2013 - 09:14

    Annella:

    Ha Ruby,

    Heb al even niet meer gereageerd op je verhaaltjes, maar we lezen ze trouw hoor. Voor ons een soort vervolgverhaal, want je beleeft wel veel en na dit avontuur kunnen wij je vast niet meer iets vertellen wat jij al niet gezien hebt.
    Ik vind het bijzonder knap dat je elke dag ook echt iets onderneemt(behalve 1 dagje uitzieken) want hoe mooi en interessant het ook is, ik had al lang eens een paar dagen niets gedaan. Het lijkt mij ook best vermoeiend.
    Maar ja ik ben dan ook wel ietsiepietsie ouder he. Wij gaan ons hier maar voorbereiden op een winterse pasen, alhoewel gelukkig het zonnetje zich wat vaker laat zien, maar in de korte broek lopen zit er nog niet in.
    Veel plezier in Perth(ken ik wel van naam, maar geen idee wat er bijzonder aan is) en succes met pokeren.

    groetjes Annella

  • 30 Maart 2013 - 18:21

    Bianca:

    Hey Ruby, wat maak je toch veel mee joh! Geen dag is hetzelfde! Hier is het hard voor weinig en nog steeds autoruiten krabben 's morgens :(. Maar ja mss wordt april beter. Tja chips voor pa he, maar hij solliciteert zich helemaal suf. Iedere dag gaan er wel sollicitaties uit en ik ben erg blij dat ik de ervaring vanuit mn werk heb, zodat ik m tips en adviesen geven hoe de procedure verloopt. Affijn we komen er wel uit.Moed houden maar. Ondertussen zijn we natuurlijk maar wat blij dat jij zoveel meemaakt en het naar je zin hebt. Doe de hartelijke groeten aan Mei en take care! XXX

  • 02 April 2013 - 15:20

    Ronald:

    Dank voor de zon, hij is vandaag gearriveerd! Een kleine week vertraging maar;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 22215

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: