West Australie (deel 2) - Reisverslag uit Albany, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu West Australie (deel 2) - Reisverslag uit Albany, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

West Australie (deel 2)

Blijf op de hoogte en volg Ruby

23 April 2013 | Australië, Albany

Hallootjesss

Vanuit een zeer regenachtig Australie weer een berichtje.

Ik geloof dat ik bij Coral Bay was gebleven dus van daaruit t reisverslag verder.
De Whale Shark tour was zeeeeer goed bevallen bij Meitje en Anna en aangezien we alledrie dus weer in t zoute zeewater hadden gelegen hebben we heel stiekem ons karma op de proef gesteld en bij de camping nog een keer gedouched.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Exmouth.
Dit is echt een mini stadje maar staat vrij groot aangegeven op de kaart (er is ook gewoon niks anders in de buurt, misschien ligt t daar aan)

Daar wilde Meitje graag een surfboard huren om te surfen maar aangezien de straps kapot waren en we in ons kleine toyota Yarisje geen surfboard konden passen ging dat verhaal weer over, jammer had wel een foto gewild van ons kleine autootje en een surfboard er op gestrapt.
We besloten toen maar door te rijden naar Karijini National Park.
Dit was wel even een takke eind rijden (ongeveer 5/6 uur in de auto) maar was t absoluut waard!
Een paar hele mooie lookouts gezien over de vele Gorges (ik denk dat de juiste vertaling kloof/klif achtig iets is) en s avonds hebben we gecampeerd in Dingo's loop. 's Nachts werd ik ook echt wakker van de Dingo's die je in de verte kon horen huilen.

De volgende ochtend hebben we door een Gorge gelopen.
Hoewel ze er van bovenaf niet zo spectaculair uitzien zijn ze dus als je er in loopt bijzonder mooi!
Alleereerst zijn we helemaal naar beneden geklommen, vervolgens naar t linker gedeelte van de Gorge waar een prachtig poeltje was met lekker ijskoud water (t was daar iedere dag rond de 33/34 graden dus dan is dat lekker) Vervolgens verder door de Gorge waar t overal groen was, prachtige rotsen en vogels en weet ik t allemaal niet. En aan t einde van de Gorge was een waterval waar ook weer een poel was en waar we (natuurlijk) ook weer hebben gezwommen. Meitje en Anna hebben er zelfs nog een waterslang gezien ... ik zat natuurlijk weer te veel te dromen om dat door te hebben.

Nou vervolgens zijn we via de "golden outback" naar Kalgoorlie gereden.
Dit was echt bijzonder. Hele ruige natuur je ziet een heleboel knalrode aarde om je heen, wat bergen/rotsformaties, een paar boompjes hier en daar, een paar verdwaalde koeien of kangoeroes en verder kom je echt he-le-maal niemand tegen! Ik vond het super vet.
Na twee/drie dagen (weet t niet meer zo goed) kwamen we aan in Kalgoorlie, een echt mijnstadje waar ook alleen maar miners werkte.

Meitje wilde wel graag gaan stappen en een rijke miner versieren...maar er waren ten eerste geen clubs en ten tweede geen miners zonder bierbuik, baard of onder de 40 haha dus we zijn heeeeeerlijk uit eten geweest (in een Irish pub...hoe ironisch) en toen de volgende dag terug gekomen om wat in de winkeltjes te kijken.

In Kalgoorlie waren echt heel veel Aborigionals. Het viel me op dat ze echt allemaal in groepjes bij elkaar staan en dan makkelijk een uur of twee uur op dezelfde plaats een beetje met elkaar staan te praten. Ze zwerven wat rond in parkeergarages of bij de liquorstore. Ook stonken ze echt heel erg. Snap niet zo goed waarom maar misschien houden ze niet van douchen ofzo?
Er was overigens een super moderne public toilet alles werkte met knopjes...zelfs t wc papier kon je alleen krijgen als je op een knopje drukte...en ze draaiden er keiharde jazz muziek...
achja...heeft verder weinig met de Aborigionals te maken maar viel wel op hahaha

Ehm de volgende dag nog even in Boulder gekeken waar een snoepwinkeltje zou zijn met snoep van over heel de wereld....ja maar de prijzen waren echt bizar... voor een klein zakje van nog geen 100 gram met doodnormale zure snoepjes betaalde je 4 dollar...dus lekker doorgereden.
Dit keer richting Cape le Grand national park.
Daar waren prachtige stranden. Echt zoals je ze in de tijdschriften ziet. Witte stranden, turquoise zee...zelfs kangoeroe's OP t strand.
We konden het natuurlijk niet laten om daar lekker in te zwemmen en ongeveer honderd foto's te maken ;)
Wederom...zodra ik een computer vind met cardreader komen de foto's weer op facebook (schijnt hier in Australie nog niet zo hip te zijn ofzo...)

Daarna even eten ingeslagen en weer doorgereden. Dit keer naar t volgende national park: Fitzgerald river. Hier hebben we een berg beklommen, spectaculair uitzicht!! Daarna was de helft van t park afgesloten dus alleen een paar lookouts kunnen doen...De rest van de dag heerlijk op de camping gehangen, wat gelezen, fikkie gestookt en gitaar gespeeld (nouja camping...gewoon een stuk grond aan de kant van de weg waar je je tentje kon opzetten maar er was een wc en dat is tegenwoordig dikke luxe!!)

De volgende dag naar Stirling National park wat een enorme vallei was, omringd door bergen. Waar je ook keek: overal was het groen en geen enkel teken van mensen. Super!
Ook hier weer een berg beklommen, alleen met Meitje. En ik was blij dat Meitje er bij was met dr klim ervaring. Op alle walks die je kan doen staan bordjes met gradaties hoe moeilijk een wandeling is maar 9 van de 10 keer staat er hard en issie zelfs op teenslippers nog te lopen...deze dus niet...
Ik was helemaal kapot toen we boven aan kwamen maar t was t zeker waard. Kon volgens mij zelfs Albany zien liggen (waar we nu zijn) en wat zeker 200 kilometer verderop ligt. Echt geweldig...als ik terug naar Nederland kom dan wil ik op klimmen want ik vind t zo leuk (altijd fijn nieuwe hobby's ontdekken haha)

Daarna dus doorgerden naar Albany maar hier was nergens een gratis kampeerplaats dus wij als gierige Nederlanders doorgereden in de hoop wat te vinden...60 kilometer verderop nog niks en kwamen we in t volgende dorpje aan. Jullie raden nooit hoe t heet...Denmark...
Enfin moesten we daar dus wel op een betaalde kampeerplaats staan want t was al donker en in t donker komen er ongeveer 10 kangoeroe's tegelijk op je auto afgesprongen die je dan moet zien te ontwijken dus daar rijden we liever niet in. Kost die camping 45 dollar! Pffft....nouja...is nog te overzien want kunnen we weer lekker douchen.
Dus ik laadt s avonds voor t eten mn accu op van mn fototoestel (ook dat is een voordeel van betaalde camping) en na een anderhalf uur haal ik m er uit, valt ineens de televisie uit en t blikjesautomaat (of hoe je dat ook noemt...) Dus ja ik maar naar de receptie die tot 8 uur open zou zijn, niemand te bekennen (t was zeven uur)
Tsja dan maar wachtten tot morgenochtend.

Ondertussen regende t al 2 dagen achter elkaar, die avond dus ook dus helemaal nat en koud in ons tentje wilden we 's ochtends vroeg een heeeerlijke warme douche...is er NOG STEEDS niemand bij de receptie...de stop die was gesprongen was blijkbaar ook voor de douche dus hadden we een ijskoude douche. Nou om kort te gaan: we waren chagerijnig! We zaten op alles en iedereen te mopperen (achteraf gezien was t eigenlijk heel erg grappig) en ik denk dat t hoogtepunt was dat we in de keuken zaten (zijkanten zijn open) te eten en dat er buiten de keuken een meeuw lande en Anna naar die meeuw riep: en jij moet helemaaaaaal opvliegen! Die arme meeuw wist niet hoe snel die weg moest vliegen hahaha. Nouja toen t dorpje maar ingegaan wat echt een super gezellig, liefelijk hippie stadje was. (ik voelde me er meteen thuis) en waar de beste bakker van Australie zat (ze hadden buiten op de muur allemaal prijzen hangen en krantenartikelen etc etc. Dat moesten wij natuurlijk even testen en ik heb daar zitten GENIETEN van een pie met wortels en aardappelen en weet ik t allemaal niet er in. Echt goddelijk.

Mei heeft toen alsnog een surfboard gehuurd maar de golven waren mega hoog dus niet echt lekker kunnen surfen. Ze heeft t wel ongeveer 3 uur geprobeerd, worstelend met de zee, bikkel dat ze is.
Oh nu kan ik t tenminste even bekend maken: Mei en ik zijn weer verloofd! Dus als we terug komen moet Zaza weer even getuige zijn (hopelijk leest Zaza mn blog...) en is er een feestje ;)

oke...genoeg gekheid...

Toen we t surfboard terug hadden gebracht en in t info centrum nieuwe gratis campings hadden gevonden zijn we terug gereden naar Albany in de hoop een leuke film te zien in de bios maar er draaide alleen maar films met aliens, tovenaars of geesten...of tom cruise die iedereen dood maakt...dus we besloten om maar gewoon een rondje in t centrum te lopen.

Vandaag dus in t overdekte zwembad gehangen met een lading junkfood omdat t NOG STEEDS regent....hebben jullie die regen hier naartoe gestuurd ofzo?
Morgen wordt t hopelijk beter (ze geven 23 graden en zonnetje af) dus kunnen we weer es opwarmen (en onze tenten eindelijk eens drogen...)

We hebben nu nog 6 dagen de auto, dan zijn we weer in Perth. In die tussentijd hebben we nog 400 kilometer te gaan dus we doen alles nu op ons dooie gemak. We komen morgen weer langs de lekkerste bakkerij van Australie (rara wat we gaan doen morgen) en daarna is er nog een groot wijngebied, dat wordt weer bij alle wineries free whine tasting, woop woop!

Nou als jullie die regen dus een beetje bij willen houden, graag!
Verder hoop ik natuurlijk dat alles nog goed gaat in Nederland.
Spreek jullie zo snel mogelijk weeeeeer

Groetjes uit Oz



  • 23 April 2013 - 13:36

    Mark En Bianca. .:

    Lieve ruby, wat heb je weer lovely stories. We zijn aan het klungelen met een tablet. Kost enorm veel moeite.
    Een verhaalt je schrijven is een bt je lastig. Maar de ouwelui komen er aldoende wel uit
    We zijn blij dat je zulke mooie dingen ziet en beleefd. Pa heeft nog steeds geen werk , maar we houden moed.
    Ronald moet donderdag gaan praten bij elsevier. Spannend hoor. Verder is het hier redelijk weer. Droog met een zonnetje. Zorg goed voor jezelf, groetjes aan meitje en anna. Dikke kus van pa en bianca xxx

  • 29 April 2013 - 09:51

    Annemieke:

    vanochtend was ik vrij en dan is het ontbijt met Ruby haar verhaal!
    dus lekker aan het genieten, jammer van die foto's maar ik heb geduld.
    jammer van die regen, hier gelukkig al wat meer zon!
    vind het jammer voor je dat je nu alle oranje gekheid mist...(NOT).
    ik blijf je volgen tot horens!
    Xxx Annemieke.

  • 29 April 2013 - 09:52

    Annemieke:

    vanochtend was ik vrij en dan is het ontbijt met Ruby haar verhaal!
    dus lekker aan het genieten, jammer van die foto's maar ik heb geduld.
    jammer van die regen, hier gelukkig al wat meer zon!
    vind het jammer voor je dat je nu alle oranje gekheid mist...(NOT).
    ik blijf je volgen tot horens!
    Xxx Annemieke.

  • 29 April 2013 - 09:52

    Annemieke:

    vanochtend was ik vrij en dan is het ontbijt met Ruby haar verhaal!
    dus lekker aan het genieten, jammer van die foto's maar ik heb geduld.
    jammer van die regen, hier gelukkig al wat meer zon!
    vind het jammer voor je dat je nu alle oranje gekheid mist...(NOT).
    ik blijf je volgen tot horens!
    Xxx Annemieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 22218

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: