Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Ruby

07 Mei 2013 | Australië, Alice Springs

Buenas dias everyone!

Vanuit t meeeega warme Alice Springs weer een berichtje.
2 mei vlogen Mei en ik naar Alice Springs na eerst door Mike en Anna afgezet te zijn op t vliegveld (bedenk me nu ineens dat ik nog helemaal niks over Mike heb verteld)
Oke, Anna Mei en ik waren weer eens druk bezig met goedkope campings zoeken en we vonden er eentje van maar 12 dollar met zn drieen. Dus daar naartoe, een oud vrouwtje (denk minimaal 80) zit daar met dr zelfgebreide trui aan fluoriserede stickers te verkopen die je op je tent moet plakken zodat, als ze langs komt op dr quad, ze kan zien dat je betaalt hebt. Zijn er vaste plaatsen? Neee zet maar neer waar je wilt en als je een plek kan vinden dan kom ik wel even helpen. Oke! Enfin wij de campin over rijden, uiteindelijk maar gestopt met rijden want t was zo druk dat je toch bijna niet kon rijden (en er bleven maar kideren proberen zich met hun fiets onder mn auto te gooien) dus wij beetje rondlopen, staan we bij een klein plekje dat nog over is te discussieren ofde auto daar naast zou passen als er een man naar ons toe komt (jaar of 45) Hij vraagt of ie zn tent aan de kan moet zetten zodat we er naast kunnen maar volgens ons past t wel. Hij kijkt ons vreemd aan: waar gaan jullie de auto dan zetten? Voor de tentjes. En de stoelen en tafels dan? Hebben we toch niet, wij hebben een dekentje waar we al 5 weken op zitten. Haha zn gezicht toen. Nja tijdens t opzetten van de tenten kwam ie weer praatje maken. Zn moeder is Nederlands maar hij kan alleen godverdomme, rookworst en katjesdrop zeggen... Wat vervolgens natuurlijk om de vijf minuten gezegd wordt.

Nouja hele gezellige gast, Mei en Anna hebben er s avonds nog mee zitten kletsen (ik lag al vroeg in mn bedje, was kapot) en de volgende ochtend kreeg Anna een kopje koffie van m (hij bleef ons ook maar eten en koffie aan bieden alsof we arme kindjes uit Afrika waren haha)
Toen we dus aan t ontbijten waren kwam ie naar ons toe met een briefje met zn naam adres en telefoonnummer en de mededeling dat als we wilden we bij hem in de twee logeerkamers konden slapen als we weer in Perth waren omdat hele dagen op een dekentje zitten echt niet kon.

Nou dat aanbod namen we natuurlijk gaag aan (wel beetje vreemd maarja met zn drieen zit dat wel goed)
Dus een dag voor we in Perth waren Mike gebeld en vier super gezellige dagen in Perth gehad. Hij is een art teacher op de basisschool (onderwijs gaat daar van 5 jaar tor 16 op de basisschool) en schrijft boeken en is tekenaar en weet ik allemaal niet voor creatiefs. Hij heeft ons de buitenwijken van Perth beeje laten zien, ons naar Fremantle meegenomen naar t shipwreck museum (vol info over Nederlandse geschiedenis...heb daar meer geleerd dan op de middelbare school haha)
En onze geliefde San Churros!

Tsja toen dus na vier dagen afscheid genomen (nadat we hem hebben laten beloven dat ie met carnaval naar Nederland komt tot en met "koninginnedag" wat dan waarschijnlijk koningsdag gaat heten oid.

2 mei dus in Alice Springs aangekomen. Meer hotels, motels en hostels dan huizen maargoed...
Mei en ik wilde eerst auto huren om uluru en kata tjuta te bekijken maar aangezien dat heel duur was en de benzine hier 2,40 per liter kost, was t nog goedkoper (en leuker natuurlijk) om een tour te boeken. Driedaagse tour geboekt bij een nederlands meisje haha

Eerste dag een wandeling door Kings Canyon gedaan in 38 graden... 3,5 uur lang..maaaaar absoluut alle moeite waard!
Prachtige omgeving, de tourgids: Josh, wist ook heel veel te vertellen over t ontstaan van de canyon, de planten die er waren en de aborigionals die in dat gebied leven.
Daarna met zn allen hout gesprokkeld, mega kampvuur gemaakt na eerst bier te hebben gehaald en toen chili con carne gemaakt.

De tweede dag hadden we een zonsopgang met uitzicht op uluru en kata tjuta (google maar voor foto's ...zit er voorlopig nog niet in dat ik een computer vind met card reader) en vervolgens zelfs een douche! Woop woop :)
Ehm daarna door en langs kata tjuta gelopen, ongelofelijk mooi! Alsof je door een sprookje loopt ofzo.
Wederom...kan t niet beschrijven, woorden doen t toch geen recht aan. Hierbij vertelde Josh ook weer hoe dit was ontstaan en waar de aborigionals hun ceremonies hielden en leerden jagen.
Daarna naar t cultural centre waar je verschillende verhalen van de aborigionals kon lezen, hoe ze leven en hoe ze nu samenwerken met de rangers van t national park.

Toen NOG een wandeling gedaan met rotsschilderingen en een "poel" die zo goed als droog stond en daarna diner met uitzicht op uluru bij de zonsondergang. Prachtig!!!

Volgende dag zonsopgang bij Uluru. Minder spectaculair als de zonsondergang (daarbij veranderde de rots steeds van kleur) maa zeker ook heel mooi.
Wandeling rondom uluru (10 km...)
En op de terugweg naar Alice Springs zelfs nog een rondje op wen kameel gereden (gewoon omdat t kan)
Blijkbaar is Australie overigens t enige land dat nog wilde kamelen heeft...

Eh ja toen kwamen we s avonds terug en werd iedereen door Josh uitgenodigd om s avonds naar de Rock bar (we waren bij de rock tour dusja..) te komen en met zn allen wat te eten. Deden we dus ook! Alle gezellige mensen kwamen opdagen en t werd een SUPER gezellige avond met lekker eten en een paar kannen bier die we met zn allen deelden. Er was zelfs live muziek dat verzorgd werd door een Nederlander die op Alain Clark leek haha.

Nou dat was t wel weer een beetje.
Nog drie dagen in Alice Springs en dan heb ik een 4wd tour door de woestijn naar Darwin. Nu dus drie dagen bijkomen van steeds om 5 uur s ochtends wakker gemaakt worden en heel de dag door de hitte lopen ;)

Hopelijk gaat alles nog goed daar!
Toedelszz!

• 08 Mei 2013 - 16:56

Mark En Bianca:

hee lieverd heb net op je facebook gezet dat ik niets meer van je hoorde en nu in 1x weer wel maar sorry voor dat heb van oma gehoord dat je hele lieve brief hebt gestuurd ze heeft hem helemaal voorgelezen en is reuze blij met haar laptop eindelijk werkt het allemaal en gaat ook wat sneller dan haar oude pc.
    ik denk dat ik voor iedereen spreek dat we benieuwd zijn naar je foto`s en verhalen dus je mag wat ons betreft wel naar huis komen hoor . maar we begrijpen ook wel dat je je tijd vol wil brengen daar want vervelen zul je je niet ,maar hoe dan ook het einde nadert dus ik zou zeggen doe wat je echt graag wil doen en kom straks niet terug met ik ga nog een keer want heb dit of dat niet gezzien. nee geintje hoor geniet maar lekker en als je terugkomt is het hier ook weer goed weer dus kun je genieten want verbranden zul je dan niet meer. veel liefs uit Schore