Lichtfield en Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Lichtfield en Kakadu - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Lichtfield en Kakadu

Blijf op de hoogte en volg Ruby

25 Mei 2013 | Australië, Darwin

Ohla,

Na er een paar daagjes tussenuit te zijn geweest (tsja ik heb zo'n zwaar leven, ik moet er ook wel eens even tussen uit hier) ben ik weer helemaal gereed om jullie lekker te gaan maken met alle prachtige dingen die ik heb gezien.

Het begon zondag toen ik met drie kamergenootjes een auto heb gehuurd om naar Lichtfield te rijden. Dit is een nationaal park met een heleboel prachtige watervallen. We begonnen met de waterholes wat eigenlijk een rivier is die zich opsplists in een paar kleine watervalletjes en dan weer een rivier wordt. Je kon hier echter heeeeerlijk in het koele water afkoelen. Hebben we natuurlijk ook gedaan maar hierdoor heb ik volgens mij geen foto kunnen maken zonder mensen in de rivier aangezien het er heel erg druk was haha.

Vervolgens naar de andere watervallen gereden, bij een kon je een wandeling doen (wat wij dan natuurlijk ook deden) waardoor je een geweldig uitzicht had over de rivier en later stroomde deze door een soort Grotto, werd een poel en vervolgens storte de rivier zich zo'n 250 meter naar beneden in een andere poel omringd door grotten...echt waanzinnig mooi!

Ook hebben we nog een wandeling gedaan door de jungle. Je diende de rivier te volgen en zo naar beneden te wandelen om weer bij de parkeerplaats uit te komen... Ze hadden alleen niet verteld dat er negen van de tien keer geen pad was maar een rivier en een paar uitstekende steentjes waar je dan maar overheen moest springen (ohja of een omgevallen boom) Wat ik normaal helemaaaaal niet erg vindt, leuk zelfs! maar ik had nu mijn camera bij me zonder iets van bescherming als ik in de rivier zou vallen... maaaar het is allemaal helemaal goed gekomen! Heb zelfs dus mooie foto's kunnen maken. Onder andere van een aantal Golden Orbs. Nee geen Orks, Orbs... Wat dat zijn? Ach ... gewoon spinnen zo groot of nog groter dan je hand in het goud met blauw... hahha. Hoe ik die dan zag? Nou ik liep bijna met mn hoofd in een web maar omdat ie er gelukkig midden in zat zag ik hem nog net op tijd.

Zo maak je nog es wat mee...

Enfin afgezien van de spinnen een suuuuuuper leuke en gezellige dag gehad met z'n viertjes.

De volgende dag gingen Laura en ik (meisje uit Engeland waar ik nu maatjes mee ben) op zoek naar een goedkope 4wd. Lichtfield ging prima dus dachten we, kunnen we Kakadu ook wel aan. Maar het goedkoopste dat we konden vinden was 600 dollar voor 4 dagen wat echt te gek werd want daar komt je benzine van 1,70 per liter ook nog es boven op en je eten en overnachting daar. Dus gingen we maar voor de voorgekauwde tour. Overal rond gekeken en al bijna de hoop opgegeven omdat ze allemaal zo duur waren tot we langs de Peter Pan kwamen (is een heel bekend reisbureau in Australie)
Daar zagen we een aanbieding hangen voor drie dagen Kakadu voor de volgende dag. Perfect dus! Geboekt en de volgende dag werden we om half zeven opgehaald door Barney.

We reden iets van twee uur en kwamen toen bij de Margareth river aan waar we een cruise over de Billabong gingen maken. Ik zal datgene wat ik nog kan herinneren vertellen (ik let wel op...onthoud het alleen niet zo goed omdat ik te druk ben met vogels fotograferen)
Een Billabong is eigenlijk een gedeelte van een rivier dat droog komt te liggen (althans niet droog maar afgescheiden van de doorgaande rivier) in the dry season. Omdat deze rivier ook naar de zee stroomt kunnen er dus niet alleen fresh water, maar ook salt water krokodiles leven (lucky us) Maar omdat het de nacht daarvoor veel had geregend bleven de krokodillen allemaal in het water tot het warm genoeg was om naar boven te komen en op te warmen op het land. (pfieeuw)

Nee ik moet eerlijk zeggen toen we eenmaal een krokodil hadden gespot was ik de eerste die naar de voorkant van de boot rende om deze te fotograferen. Eigenlijk hele mooie dieren alleen zo jammer dat ze op mensen jagen enzo...

Verder op de tour heel veel vogels gezien waaronder een enorme vogel (familie van de ooievaar) van 1.25 meter lang. (ben de naam alweer vergeten) prachtig beest.

Vervolgens dus Kakadu in gereden. Kakadu is Australies grootste national park. Het is even groot als Belgie of de helft van Zwitserland. Drie dagen zijn dus nooit genoeg om heel het park te kunnen zien maar de helft staat toch nog onder water omdat the wet season nog maar net is afgelopen en de wegen onbegaanbaar zijn. Heeeel erg jammer want daardoor konden we onder andere niet naar de JimJimfalls of de Twin falls die ik heel graag wilde zien maarja, je kan niet alles hebben!

We hebben die dag nog Aborigional rock art gezien wat er totaal anders uit zag als in Alice Springs (bijzonder) en een spectaculair uitzicht op de wetlands van Kakadu. Overal grote wijdsuitgestrekte groene velden. Je hoort honderden verschillende vogels, ziet overal kleine hagedisjes onder de warme stenen schieten en de bergen zien er uit alsof iemand achteloos een hoop stenen op elkaar heeft gestapeld. Geweldig!

Oh ik vergeet te vertellen:
De bus waar we in opgehaald werden had geen airco..althans deze deed het niet. Onderweg wisselden we dus met een bus die terugkwam van kakadu die wel airco had. wij blij! Komen we bij de camping aan...blijkt dat we een lekke band hebben... Barney zet de reserve band er onder en vervolgens is deze half leeg dus rijdt ie alleen een paar kilometer verderop om de band op te pompen... enfin alles geregeld!
's avonds een echte Aussie BBQ gehad met Kangaroe, Krokodil, Steak (rund) en worstjes. (overigens...krokodil smaakt naar smakeloze kip)

De volgende dag hebben we echt heeeeeel de dag super actief gedaan ...
oke oke ik overdrijf misschien een beetje maar ik was KAPOT
We begonnen met een 45 minuten walk naar een wederom prachtige poel in de jungle met waterval. weer 45 minuten terug (zagen we wilde zwijnen, vet leuk!)
Toen gelunched op de camping en 2 uur gezwommen bij een andere waterval (ik kan al die namen niet onthouden hoor...)
Vervolgens een 20 minuten klim naar boven om de bovenste waterval te kunnen zien (ging flink stijl naar boven) daar weer een uur gezwommen en weer 20 minuten naar beneden klimmen.

Echt super mooi overigens! uitzicht was geweldig al kwam er regen aan en kreeg je daardoor een meer Schotland effect dan Australie maar het was er niet minder mooi om!
Boven op de waterval geklommen en een paar mooie foto's gemaakt :)

's avonds was het slapen in Swaggs (een soort waterdichte slaapzakken...en dus echt alleen een zak met een matrasje er in...geen tentdoek over je heen) wat geweldig is als je sterren kan kijken maar aangezien het ging plenzen van de regen was ik iets minder blij...Helemaal in de swagg gekropen en de volgende morgen werd ik wakker, helemaal droog maar met een enorme plas water boven op me!
Super!!

Die dag hebben we nog een walk gedaan door de jungle, vervolgens survivallen over bomen die een brug moesten voorstellen en super gladde stenen waar ik natuurlijk weer op moest uitglijden (maar gelukkig was ik niet de enige haha) om vervolgens bij weer een prachtige waterval te komen.

Ohja ook wel leuk...overal waar we hebben gezwommen stonden bordjes met: danger, krokodiles can live in these waters. Freshwater krokodiles may cause serieus damage. Saltwater krokodiles may cause serieous injurys or death... zeeeeer leuk om te weten...
Maar aangezien onze tourgids de eerste was die in het water sprong en ons vertelde dat er hier geen krokodillen meer waren omdat het water al te ver was gezakt sprongen wij er ook maar weer in ;)

tsja dat was het wel zo'n beetje geloof ik (en ik heb nog maar 4 minuten de tijd in de bieb)
We hebben in Kakadu trouwens de volgende dieren gezien: Dingo's, Krokodillen, Zwarte kakkatoes met rode staarten, ezels, wilde zwijnen, spinnen en een karkas van een buffalo.

hmmm ja dat was het wel geloof ik haha
Nu dus een dagje lekker niksen na al dat gewandel en offroad gehobbel.
(de vetjes zijn er weer afgetrild)

Hopelijk gaat alles goed in Nederland en wordt het snel warm want over een maandje kom ik al naar huis!
4 juni landt ik in Christchurch en 2 juli vlieg ik naar Amsterdam :)

Tot sneeeeel!

  • 25 Mei 2013 - 11:25

    Anna:

    Klinkt goed! Fijn dat je t zo leuk vond!

  • 25 Mei 2013 - 16:01

    Kim:

    Toffe vehalen zus! Maare, al die krokodillen , wel een beetje eng hoor... ;-) Maak er deze 2 maanden nog wat moois van, doe ik dat ook! Xxx

  • 26 Mei 2013 - 14:48

    Mark En Bianca:

    Hey ruby, we zitten hier weer te kwijlen van je schitterende reisverslag. We proberen ons voor te stellen hoe de bossen en de rivieren zijn. Tis hier nog steeds te koud voor de tijd van het jaar. Met god"s gratie moeten we blij zijn met 16 graden...zaterdagavond hebben we pa's verjaardag gevierd, reuzegezellig! Hij is weer verwend met 3 flessen whisky dus oort ut tied daj naar uus komt voor n neut! Hahaha! Verder alles ok hier hoor.

    Lieve groeten en n knuffel van pa en bianca xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 22206

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: