Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ruby - WaarBenJij.nu

Canberra

Blijf op de hoogte en volg Ruby

15 Februari 2013 | Australië, Canberra

G day maties!

En nee dat is niet gee day maar good day, zoals sommige mensen blijkbaar nog niet helemaal duidelijk was :p

Gisteren aangekomen in Canberra. De hoofdstad van Australie (of niet, ik snap t ook niet meer) eerst een rondje door t centrum gelopen en s avonds door t park gewandeld wat heel mooi is (weet niet wat heel de wereld met de botanic gardens in Sydney heeft maar vind deze toch veel mooier!)

Vanochtend lekker vroeg opgestaan (lees half 8 :p) en na een ontbijtje naar het achterste gedeelte van de stad gelopen. Daar eerst national library bezocht waar ze enorme rijen met imacs hebben staan waar je gratis gebruik van kan maken (kwijl liep nog net niet over mn kin) en waar een fototentoonstelling was en een tentoonstelling over, heel toepasselijk, Nederlandse geschiedenis en het ontdekken van Australie :p

Voor diegene die nog niet op de hoogte waren: als meneer Van Diemen niet zo lui was geweest en een paar 100 kilometer verder naar t Oosten had gevaren, had ik nu lekker Nederlands kunnen praten hier... Hij ontdekte ver voor de Engelsen west Australie maar omdat t daar dus heel droog is vond ie t de moeite niet waar en vaarde ie vrolijk terug.

Vervolgens een stuk over captain James Cook. Die oost Australie had ontdekt en dus wat meer doorzettingsvermogen had dan meneer van Diemen.

Vervolgens naar de national portrait gallery gelopen die nog geen 200 meter verderop stond en waar een, ook al zo toepasselijk, tentoonstelling was over de belangrijkste vrouwen in Australie. Van 1900 tot 2010. En wat verder vol hing met portretten van oude mannen en een paar artiesten :)

Toen weer terug naar t "centrum" gelopen en t national australian museum ingegaan wat ENORM is en heul erg interessant! Heb me daar dus uitstekend vermaakt en stond nog een tijde met een soort van bewaker te praten die me toen ineens vertelde dat t museum over 5 minuten ging sluiten en me naar de uitgang wees. Jammer! Misschien ga ik morgen nog wel even als ik tijd heb (en als t museum in t weekend open is)

Tja wat kan ik nog meer vertellen?
Canberra is een vrij nieuwe stad en is ontworpen en gebouwd omdat er steeds een strijd was tussen Sydney en Melbourne wie nou de hoofdstad van Australie zou zijn. Ik dacht dus dat Canberra de hoofdstad was (t parlement zit er in ieder geval) maar weet t niet meer zeker want las net weer ergens dat Sydney de hoofdstad is... Dus als jullie dat nou even voor me googlen ;)

Nou ja ik denk dat dat de rode draad wel was ;)
Morgen nog een dagje Canberra, wil dan de botanic gardens van Canberra gaan bekijken (heb nog maar een klein stukje gezien) en er schijnt een markt te zijn morgen met hippie spullen dus moet ik natuurlijk ook even snuffelen!

Daarna door naar Jervis Bay op aanraden van Brad. Schijnt dat er super mooie en, nog belangrijker, rustige stranden zijn waar je kan snorkelen en surfen (wie weet kan ik een goedkope surfles op de kop tikken) en dolfijnen zien! Dus die keuze was snel gemaakt :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Heel veel liefs uit Ozz

  • 15 Februari 2013 - 11:47

    Leny:

    Ha Ruby, je vermaakt je uitstekend zo te lezen! Als je in je eentje bent ontmoet je volgens mij veel meer leuke mensen ;) dan wanneer je met zijn tweeën bent.
    Iedereen geniet met je mee hier hoor. Het landschap en de natuur lijken me prachtig, wie weet gaan we daar ook nog eens rondkijken... Is het niet te warm daar? Of kun je daar goed tegen?
    Heel veel plezier nog daar!
    Groetjes, Jan en Leny

  • 15 Februari 2013 - 14:06

    Annella:

    Ha die Ruby,

    Heb net weer je laatste verslagje gelezen en ik word met de keer meer jaloers.
    Omdat ik nogal wat tijd over heb heb ik eens geprobeerd uit te rekenen hoeveel km je in Australie al heb afgelegd. Als ik alles goed heb gedaan zou je nu al zo,n 1400 km in Australie hebben afgelegd.de trip naar jervis bay is rond de 228 km dus dat zijn al heel wat zit-uurtjes. Gelukkig heb je veel beweging, we willen je immers graag fit en gezond weer terug zien.
    Wij genieten iedere keer met je mee door je leuke verhalen dus probeer dat vol te houden.
    Ik bedacht me net dat je vandaag al een maand weg bent, jeetje wat gaat het snel.
    Dus Ruby geniet ervan, hou ons op de hoogte en prent alles goed in je geheugen want dan blijf je er later ook nog plezier van hebben.
    Groetjes Annella

  • 16 Februari 2013 - 13:13

    Mark:

    hee schat wat een belevenissen en wat leer jij veel over aussie ik ben heel nieuwsgierig naar je foto`s en hoop dat je hele trip zo positief blijft want dat gunt iedereen jou van harte heb van oma gehoord dat je al hebt gechat met haar een openbaring voor haar,maar ze vond het wel fijn om eens contact te hebben met je.
    want je weet ze maakt zich snel ongerust. hier gaat alles zn gangetje koud guur en alles wat je eigenlijk liever kwijt bent dan rijk. geniet dus maar van het weer en al het moois daar. de groetjes van ons en tot horens love you xxx

  • 17 Februari 2013 - 14:05

    Bianca:

    Rubygirlie! Wat een heerlijke verhalen stuur je! We smullen er van! En iedere keer dat je het over Brad hebt moet ik denken aan Brad Pitt (ooh yeah..!).Maar ik heb je kaart met de skippy ontvangen, wat leuk! Dankjewel, dat je daar aan gedacht hebt! En je bent ruim op tijd, want ik ben 26 feb jarig (sara shows up : p). Tis hier vrij rustig weer, beetje mistig, maar gelukkig geen vorst meer (brr). Hier op Schore staat alles nog overeind en kabbelt alles rustig verder. Geniet van je heerlijke leven wat je nu ervaart. Ik wens je alle goeds en nog een geweldige tijd. Zuig het op! Dikke kus van Mark & Bianca

  • 18 Februari 2013 - 21:02

    Annemieke:

    whoehoee uitgekeken naar weer een nieuwe post op je blog!

    klinkt erg leuk voor al die bieb en de musea....mii like!!
    en ie markt kan je faillissement gaan betekenen en schade aan je rug geven.
    succes met je zoektocht naar wel of geen hoofdstad!

    dikke knuffel:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 22243

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 November 2014

La America del sur

16 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Aussie

Landen bezocht: